توانایی ایران برای نابودی هواپیماهای اسرائیلی درآسمان لبنان

© AFP 2023 / Jack Guezتوانایی ایران برای نابودی هواپیماهای اسرائیلی درآسمان لبنان
توانایی ایران برای نابودی هواپیماهای اسرائیلی درآسمان لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایرانی ها می توانند به سمت هواپیماهای اسرائیلی را در آسمان لبنان شلیک کنند اما فعلا چنین فرمانی صادر نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، رجب صفروف رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر گفت: زیرساخت های نظامی ایرانی در سوریه اجازه می دهد که هواپیماها نیروی هوایی اسرائیل را که برای حمله به محدوده ی سوریه از محدوده هوایی لبنان استفاده می کنند نابود گردد.
صفروف بیان داشت: " گمان می کنم که تهران چندین گزینه برای پاسخ به تکرار حمله هوایی اسرائیل به سوریه داشته باشد. نیروی هوایی اسرائیل از فضای هوایی لبنان برای حمله به سوریه استفاده می کند و ساختار نظامی ایرانی با امکاناتی که دارد می تواند به سرعت عکس العمل نشان دهد. برای شکست اهداف هوایی ، ایرانی ها هیچ مشکلی ندارند. "
براساس ارزیابی های وی در صورت فرمان از تهران به سمت نیروی هوایی اسرائیل شلیک خواهد شد، نتایج حمله از جانب اسرائیل به صورت دیگری خواهد بود. وی خاطر نشان کرد: " به نظر میرسد که در تهران فعلا چنین تصمیم نگرفته اند. اگر فرمان صادر شود، نظامیان ایرانی هیچ مشکلی برای نابودی هواپیماهای اسرائیلی نخواهند داشت."
به عقیده ی این ایران شناس ، تهران از واکنش تند به حمله هوایی اسرائیل امتناع می کند تا از درگیری مسلحانه گسترده بپرهیزد. صفروف گفت: " اسرائیل نه تنها بیهوده نیست که چنین حملاتی را ترتیب می دهد. فکر می کنم که اسرائیل اختیارات تام از آمریکا دارد. سناریوی ساده ایست: حمله و مقابله با ایرانی ها با حملات شدید و سپس اتهام به تهران برای اقدامات تجاوزکارانه. به نوبه خود این کار برای آمریکایی ها هم راحت است تا خروج ارتش از سوریه را متوقف کنند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала