لغو مجوز پرواز ماهان ایر تأیید شد

CC BY-SA 2.0 / Aero Icarus / Mahan Air Airbus A310-304; EP-MNX@DUS;10.04.2013/702btلغو مجوز پرواز ماهان ایر تأیید شد
لغو مجوز پرواز ماهان ایر تأیید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آلمان مجوز پروازهای ماهان ایر به آلمان را از روز 21 ژانویه لغو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت آلمان لغو مجوز پروازهای ماهان ایر را مورد تأیید قرارداد که از امروز (21 ژانویه 2019) این شرکت هواپیمایی نمی تواند پروازی به آلمان داشته باشد.

سخنگوی وزات ترانسپورت آلمان روز 21 ژانویه اعلام کرد:«این تصمیم از امروز اجرایی می شود».

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان بنوبه خود به این نکته اشاره نمود که به عقیده دولت آلمان، این اقدام برای تأمین منافع آلمان در سیاست خارجی و عرصه امنیتی ضروری بود. در برلین معتقد هستند که «ماهان ایر» «به حمل و نقل تجهیزات و افراد به منطقه  خاورمیانه و سوریه می پردازد که در آنجا  عملیات نظامی جریان دارد».

در وزارت امور خارجه آلمان اعلام شد که این تصمیم  در ارتباط با نقشی که ایران در سوریه بازی می کند و تشدید فعالیت سرویس اطلاعاتی ایران در اروپا اتخاذ شده است.

شرکت هواپیمایی ماهان ایر یکی از فعال‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است که شش پرواز در هفته از تهران به آلمان داشته که از این تعداد، چهار پرواز در هفته به شهر دوسلدولف و دو پرواز در هفته نیز به مونیخ آلمان انجام می‌شد.

شرکت هواپیمایی ماهان ایر از سال 2011  در فهرست تحریمی آمریکا به بهانه اینکه تسلیحات و واحدهای نظامی را به سوریه حمل و نقل می کند گنجانده شده بود. آخرین تحریم علیه این شرکت هواپیمایی در ماه مه سال 2018 اجرایی شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала