شانس آمریکا در دفاع از خود ناچیز است

© Sputnik / Alexey Filippovآمریکا
آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صورت حمله هسته ای روسیه، آمریکا قادر نخواهد بود از خود دفاع کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه « دویچ لند فانک»، ایالات متحده در صورت درگیری بزرگ ابعاد، قادر نخواهد بود حملات هسته ای روسیه را دفع کند.

یورگن آلتمان کارشناس دانشگاه دورتموند در امور خلع سلاح با ابراز عقیده در این خصوص به تفسیر نقشه های دونالد ترامپ در باره مدرنیزه کردن سیستم پدافند هوایی آمریکا و پرتاب  پهپاد ویژه ای به فضا که بتواند از کشور در مقابل حملات هسته ای دفاع کند پرداخت.

هواپیما های شناسایی روسیه در نزدیکی آلاسکا - اسپوتنیک ایران
هواپیما های شناسایی روسیه در نزدیکی آلاسکا

به گفته وی، نظامیان آمریکایی دچار اشتباه بزرگی خواهند شد اگر فکر کنند که با کمک نوعی «سپر» خواهند توانست از خود در مقابل موشک ها دفاع کنند. دستگاه های رهگیر موشک ها فقط از 10 درصد شانس برای زدن موشک های روسی برخوردارند.

افزون بر آن پس از لغو پیمان محدودیت سیستم دفاع ضد موشکی، روسیه به طراحی روش های زیادی دست زده است که کار سیستم پدافند هوایی آمریکا را دشوارتر می سازد.

سیستم موشکی مستقر در آلاسکا نیز نمی تواند از پس حملات موشکی روسیه برآید. به گفته آلتمان، چنین اقداماتی می توانند فقط علیه ایران و کره شمالی مفید باشند.

آلتمان در رابطه با استقرار سلاح ضد موشکی گفت:« این یک تلاش نافرجام خواهد بود که حتی در زمان ریاست جمهوری ریگان که ایده ایجاد نیروهای فضایی را مطرح کرد با شکست روبرو شد. روسیه بعید است اینگونه اقدامات آمریکا را بی جواب بگذارد».

به عقیده کارشناس آلمانی این نوع اقدامات اوضاع در جهان را به خطر خواهد انداخت، زیرا در مدار زمین دو ارتش فضایی ظاهر خواهد شد که در هر لحظه می توانند به دلیل اشتباه در برنامه کامپیوتری  بسوی یکدیگر تیراندازی کنند که بنوبه خود به جنگ بزرگ مقیاس روی زمین منجر خواهد شد. بدین ترتیب استقرار سلاح در فضا به عنوان وسیله دفاع از خود یک خیال واهی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала