خبر خوش برای کانال مالی ایران و اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر خبر خوش برای کانال مالی ایران و اروپا
خبر خوش برای کانال مالی ایران و اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی اتحادیه اروپا، از راه اندازی کانال ویژه مالی اروپا موسوم به «اس. پی. وی» خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، سخنگوی اتحادیه اروپا، از راه اندازی کانال ویژه مالی اروپا موسوم به «اس. پی. وی» خبر داد. 
وي که نمي خواهد نامش فاش شود گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی سیزده تائید کرده است که ایران به تعهدات هسته‌ای اش پایبند است.
ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای اش صلح جویانه است. 
این مقام اروپایی توضیح داد: ما قوانین مسدود سازی و تسهیلات مالی بانک سرمایه گذاری اروپا را به روز رسانی کردیم. همچنین اعضای اروپایی برجام، فرانسه، آلمان و انگلیس به حفظ و نگهداری مراودات مالی موثر با ایران، به ویژه برای ایجاد کانال مالی ویژه موسوم به اس. پی. وی متعهد هستند. اس. پی. وی اینک در آخرین مراحل راه اندازی قرار دارد.
گفتني است، در کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سالانه، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، وی به پرسش های روزنامه نگاران روسی و خارجی پاسخ می دهد. در این میان لاوروف در خصوص ایجاد و پیشرفت مکانیسم مالی میان اروپا و تهران اظهار نظر نمود. 
گفتني است، در تاریخ 21 نوامبر 2018 اعلام شد که ایران و اتحادیه اروپا بدنبال ایجاد یک کانال برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران هستند. براساس اطلاعات موجود آلمان و یا فرانسه می توانند به عنوان ثبت این مکانیسم در کشور خود باشند. ایران بارها اعلام کرده که امیدوار است قبل از سال 2019، سوئیفت کار خود را آغاز کند، اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала