آمریکا: تحریم های نفتی ایران تا سال 2020 ادامه خواهد داشت

© AFP 2023 / Paul J. Richardsآمریکا: تحریم های نفتی ایران تا سال 2020 ادامه خواهد داشت
آمریکا: تحریم های نفتی ایران تا سال 2020 ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت انرژی ایالات متحده اعلام نمود که حداقل تا پایان سال 2020 تحریم ها علیه ایران ادامه پیدا می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت انرژی ایالات متحده اعلام نمود که تحریم های آمریکا علیه بخش نفت ایران، که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ اعمال شده، حداقل تا پایان سال 2020، ادامه یابد. بر اساس گزارش منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی ایالات متحده در روز سه شنبه، این تحریم ها برای دوره 2019-2020 اعمال خواهد شد. 

تمدید تحریم عرضه نفت و فرآرده های نفتی ایران - اسپوتنیک ایران
تمدید تحریم عرضه نفت و فرآورده های نفتی ایران

وزارت انرژی همچنین پیش بینی کرده است که معافیت های موقت از اقدامات تحریم ها علیه ایران برای برخی کشورها پس از انقضای ان در ماه مه سال جاری تمدید نخواهد شد.

این گزارش می گوید: اداره اطلاعات انرژی بر این عقیده است که تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران حداقل تا پایان دوره پیش بینی شده ادامه خواهد داشت.

 وزارت انرژی ایالات متحده یادآور می شود: "علاوه بر این، انتظار می رود که استثنائات ایجاد شده برای هشت کشور که امکان خرید نفت ایران را دارند، پس از ماه مه 2019 تمدید نخواهد شد."

بر اساس این گزارش، تا دسامبر 2018، تولید نفت ایران در مقایسه با سه ماهه اول سال 2018 بیش از یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

پیش از این؛ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ایران میتواند واردات نفت به هشت کشور را ادامه دهد که "پیشتر کاهش قابل توجهی در واردات نفت ایران و همکاری در بسیاری از مسائل دیگر را نشان داده اند." آنها یونان، هند، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن، چین، و تایوان هستند. ایالات متحده همچنین از تحریم نیروگاه هسته ای بوشهر و دو پروژه دیگر هسته ای در ایران دست برداشت. با این حال، این استثناها موقت است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала