بازپرسی از مترجم ترامپ

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا قصد دارند مترجم ترامپ را مورد بازپرسی قرار بدهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ای بی سی» اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در حال بحث با حقوقدانان در این باره هستند که آیا می توان مترجم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مورد بازپرسی قرار داد که در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اجلاس «جی 20» در هامبورگ شرکت داشت.

در روز 13 ماه ژانویه اطلاع حاصل شد که ترامپ  جزئیات مذاکرات با پوتین را از دولت مخفی نگه داشته است. ترامپ به مترجم خود دستور داد جزئیات این دیدار را فاش نسازد و اسناد کاری را از وی گرفت.

بدین دلیل کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده جلسه ویژه ای برای آگاه شدن از «تمام حقایق» دیدار دو رئیس جمهور تشکیل داد.

پیشتر گزارش شده بود که دفتر تحقیقات فدرال، انجام بازرسی ها در رابطه با دونالد ترامپ را آغاز کرده است. در جریان آن معلوم خواهد شد که تا چه حد تصمیمات ترامپ امنیت ملی را به خطر می اندازد و دیگر اینکه آیا ترامپ عمدا به نفع منافع روسیه کار کرده است و یا تحت تأثیر رئیس جمهور روسیه قرار گرفته است.

در آمریکا، روسیه را بارها به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کمک هکرها متهم کرده اند. در ماه ژوئن 2018، سرویس های ویژه آمریکا بطور غیابی 12 مأمور اطلاعاتی روسیه را متهم کرد. بر اساس اطلاعات آنها، سرویس اطلاعاتی روسیه از گروه هکرها برای هک سرورهای حزب دمکرات استفاه کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала