تحریم ها، هواپیمای نروژی در شیراز را زمین گیر کرد

© Flickr / Patcardتحریم ها، هواپیمای نروژی در شیراز را زمین گیر کرد
تحریم ها، هواپیمای نروژی در شیراز را زمین گیر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به علت تحریم های امریکا، قطعات لازم برای تعمیر هواپیمای نروژی که به ناچار در شیراز سقوط کرد را نمی توان خرید.

به گزارش اسپوتنیک در اواسط ماه دسامبر 2018، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که از دبی به مقصد اسلو در پرواز بود دچار نقص فنی در موتور و مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد. 

فرود اضطراری پرواز دوبی-اسلو در فرودگاه شیراز - اسپوتنیک ایران
فرود اضطراری پرواز دوبی-اسلو در فرودگاه شیراز

۱۷۳ سرنشین هواپیما و ۱۸ خدمه آن در نتیجه این نقص فنی در فرودگاه شیراز زمین‌گیر است. 
هواپیمای بوئینگ هنوز در فرودگاه است، زیرا برای تعمیر آن و پرواز امن به نروژ نیازمند قطعات یدکی است که تحویل آن به ایران به علت تحریم های آمریکا ممنوع است. بر اساس تحریم های امریکا، اگر حداقل 10٪ اجزای یدکی یک هواپیما در ایالات متحده تولید شود، اجازه ارسال ان به ایران وجود ندارد.

در بعضی موارد، این تحویل ممکن است با دستور خاص از مقامات آمریکایی مجاز شود، اما Norwegian Air هنوز قادر به جلب توجه مقامات امریکایی نشده است. 
اما ایران این موضوع را رد می کند. رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاههای فارس می گوید: چندی پیش یک تیم کارشناسی از نروژ به شیراز آمد و هواپیما را بررسی کردند و مشخص شد هواپیما به یک موتور جدید نیاز دارد.

بدیعی فرد درباره اخبار مبنی بر اینکه تحریم‌های ایران موجب تاخیر در تعمیر این هواپیما شده است تاکید کرد: این موضوع صحت ندارد و تعویض موتور هواپیما کار ساده ای نیست و بی‌تردید زمانبر و مشمول هزینه های هنگفتی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала