مجلس سنا، قانون تحریم علیه ایران، روسیه و سوریه را مسدود کرد

© AP Photo / Susan Walshمجلس سنا، قانون تحریم علیه ایران، روسیه و سوریه را مسدود کرد
مجلس سنا، قانون تحریم علیه ایران، روسیه و سوریه  را مسدود کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس سنای امریکا از رای گیری در خصوص اعمال تحریم ها علیه سه کشور ایران روسیه و سوریه، برای کمک به دولت سوریه امتناع ورزید.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس سنای ایالات متحده روز سه شنبه از رای گیری در خصوص اعمال تحریم ها علیه سه کشور ایران روسیه و سوریه، برای کمک به دولت سوریه امتناع ورزید. 

موافقت اتحادیه اروپا با تحریم یک نهاد اطلاعاتی ایران - اسپوتنیک ایران
موافقت اتحادیه اروپا با تحریم یک نهاد اطلاعاتی ایران

این سند تحت عنوان "تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه" توسط کمتر از دو سوم از صد سناتور حمایت شد. دموکرات ها در ابتدا اظهار داشتند که آنها هیچ گونه قانونی را که هدف ان متوقف کردن "بحران" نیست را پشتیبانی نمی کنند. در نتیجه، تنها 56 سناتور پس از بررسی بیشتر پیش نویس قانون مذکور موافقت کردند، 60 رای برای تصویب این قانون مورد نیاز بود. پس از آن، رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنا، میچ مک کانل، این سند را برای بررسی جدید به زمان دیگری موکول کرد.

این قانون برای اجرا باید توسط کنگره به امضا نیز برسد.

گفتنی است، دولت فدرال در ایالات متحده پس از 22 دسامبر کار نمی کنند زیرا رئیس جمهور آمریکا، خواستار آن شده است که اسناد شامل 5،6 میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک توسط کنگره امضا شود، اما دموکرات ها با آن مخالفت کنند.

از سوی دیگر، ترامپ در ادامه سخنانش در نخستین جلسه کاری سال جاری میان وزیران کابینه به موضوع ایران نیز پرداخت و مدعی شد ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای کشوری کاملا متفاوت شده است. وی افزود: زمانی که رئیس جمهور شدم هر منطقه از خاورمیانه به خاطر ایران تحت حمله بود. سوریه، یمن و هر جای دیگر و عربستان تحت محاصره ایران قرار داشت. در واقع همه جا تحت محاصره بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала