مهره جاسوسی

© AFP 2023 / Niklas Halle'nجرمی هانت وزیر امورخارجه بریتانیا
جرمی هانت وزیر امورخارجه بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا مسکو از مهره جاسوسی برای فشار دیپلماتیکی استفاده می کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اسکای نیوز»، جرمی هانت وزیر امورخارجه بریتانیا موضوع بازداشت پل والان و اتهام وارده به او به عنوان جاسوس را که دارای دو تابعیت آمریکا و بریتانیاست مورد تفسیر قرار داد.

به گفته وزیر خارجه بریتانیا، لندن از تمام امکانات برای کمک به والان استفاده خواهد کرد. وی گفت که بریتانیا مخالف استفاده از اشخاص حقیقی به عنوان مهره فشار دیپلماتیک است.

مدتی قبل، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اعلام نمود که بریتانیا درخواست گفتگو با پل والان تبعه آمریکا که به ظن جاسوسی در مسکو دستگیر شده است را ارسال کرده است.

پل والان، در زمانی که نظامی بوده است، به طور ویژه در عـراق نیز خدمت کرده و به منظور یک تحقیق جنایی بازداشت شده است. پل از نظامیان سابق نیروی دریایی آمریکا است. بر اساس قوانین جنایی روسیه، جاسوسی، مجازات حبس ده تا بیست سال را به دنبال دارد.

بـورگ وارنـر، که شرکتی مستقر در میشـیگان است و قطعات یدکی خودرو را برای سـازندگان خودرو فراهم می کند، خاطر نشان کرده است: « پل والان در این کمپانی دارای پست مدیریتی بوده است و به طور ویژه مسئولیت امنیتی در ساختمان های این شرکت در «ابورن هـیلز»، واقع در میشیـگان و دیگر سایت های این شرکت است.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала