افزایش ناآرامی های مذهبی در هند

© AP Photo / Mukhtar Khanافزایش ناآرامی های مذهبی در هند
افزایش ناآرامی های مذهبی در هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ورود زنان به معبد سابریامالا با مخالفت هایی رو به رو شد.

شبه گزارش اسپوتنیک، چندین ایالت در جنوب هند به علت اعتراضات گسترده ناآرام شده اند. مردم برای جلب توجه مقامات مرکزی به خیابان ها می آیند، و دلیل آن نقض سنت های مذهبی بود، اگر چه ورود زنان به معبد سابریامالا با تصمیم دادگاه صورت گرفته بود.

دختری با سه دست در هند متولد شد+ عکس - اسپوتنیک ایران
دختری با سه دست در هند متولد شد+ عکس

عکس هایی که در آن دو زن برای اولین بار به معبد سابریامالا در جنوب هند وارد شده اند، یک رکورد و سنت شکنی تاریخی بود. آنها 914 متر بالاتر از سطح دریا به طرف کوه صعود کردند و بیش از چهار ساعت در حال حرکت بودند تا به مبعد برسند.

یکی از طرفدران حقوق زنان در این خصوص گفت: "این واقعیت که زنان در معبد سابیرالمالا وارد شدند یک پیروزی تاریخی است. اول از همه، این پیروزی برای برابری همه زنان بود. پس از تصمیم دیوان عالی، اقدامات اعتراضی صورت گرفت، اما این همه ناموفق بود؛ زیرا زنان می توانند داخل معبد شوند".

در ویدئوهای منتشر شده از ناآرامی ها، تظاهر کنندگان در حال مبارزه هستند،  شعارهای بلند فریاد می زنند. آنها خشمگین هستند که زنان سنت های گذشته را نقض کرده اند و وارد این معبد شده اند.

به اعتقاد گذشتگان، زنان در سن باروری — از 10 تا 50 سالگی — نمی توانند "تمیز" باشند، بدین معنی است که ورود به سابریامالا برای آنها ممنوع است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала