عدالت جنسیتی در ایران+عکس

© AFP 2023 / Behrouz Mehriعدالت جنسیتی در ایران
عدالت جنسیتی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی با انتخاب یک زن دیگر به عنوان سفیر، به وعده های خود عمل می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«ایرنا»، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران از معرفی حمیرا ریگی، فرماندار قصرقند به عنوان سفیر ایران در برونئی خبر داد.

ریگی سومین سفیر زنی است که پس از مرضیه افخم، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و نخستین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران در مالزی و پروین فرشچی سفیر ایران در فنلاند، انتخاب شده است.

اقدام شایسته دولت دوازدهم برای انتخاب سومین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران با واکنش مثبت دو نماینده زن مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران مواجه شد.

دولت دوازدهم با وجود موانع و مشکلات تا اندازه ای توانسته است بخشی از مطالبات زنان را در خصوص رفع تبعیض و برقراری عدالت جنسیتی برآورده کند اما بانوان به عنوان نیمی از جامعه رأی دهنده به برنامه های انتخاباتی حسن روحانی همچنان به تحقق کامل وعده های وی امیدوار هستند.

زنان انتظار دارند رئیس دولت دوازدهم نسبت به شعارهای دوران تبلیغات انتخاباتی متعهد باشد. روحانی در وعده های انتخاباتی، یکی از برنامه های محوری خود را نگاه ویژه به جایگاه زنان و استفاده از توانمندی آنها در زمینه های مختلف عنوان کرد. همچنین رأی بالای مردم به داوطلبان زن نمایندگی مجلس شورای اسلامی و حضور 17 نماینده زن در مجلس دهم، نشان داد که مردم خواهان حضور زنان در پست های مدیریتی کشور هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала