پیام جسورانه پوتین و خشم رسانه ای

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های بریتانیا، از پیام سال نو پوتین خوششان نیامده است.

به گزارش اسپوتنیک، تابلوید بریتانیایی «دیلی استار»، مقاله ای تحت عنوان «پوتین در پیام «جسورانه» سال نو، غرب را طرد می کند» منتشر کرده است.

ریاست کشور روسیه در پیام تلویزیونی خود به مناسبت سال نو میلادی از اهمیت سخاوتمندی معنوی، همیاری و کمک به نزدیکان صحبت می کند. وی همچنین از اهالی کشور خواست با هم متحد شوند، زیرا روسیه هیچگاه «یار و یاوری» نداشته و نخواهد داشت. نویسنده مقاله این پیام را «جسورانه» نامید.

لندن - اسپوتنیک ایران
سهم روسیه در تحکیم امنیت بریتانیا

در مقاله منتشره در نشریه نامبرده آمده است:« فراخوان جسورانه ای در رابطه با وخیم شدن مناسبات روسیه با غرب در سال 2018  و بویژه در ارتباط با تلاش قتل سرگی و یولیا اسکریپال در سالزبری ایراد شد».

در مقاله به این نکته اشاره شده است که پیام پوتین خطاب به اهالی روسیه به تحریم ها مربوط می شد، اما رئیس جمهور از محدودیت های اقتصادی  صحبت نکرد.

رسانه های بریتانیا بارها مقالاتی منتشر کرده اند و در آنها به « شیطانی جلوه دادن چهره روسیه» مبادرت ورزیده اند. از جمله در خصوص قضیه کشتی های اوکراین که آن را « جنگ جهانی سوم بین روسیه و اوکراین» نامیده اند.

رسانه های بریتانیا برای جنجال آفرینی، بارها اطلاعاتی در رابطه با قضیه سالزبری را منتشر کرده اند که ناموثق بودند.

وزارت امور خارجه  بریتانیا اواخر ماه مارس در توییتر نوشت که متخصصان آزمایشگاهی در «پورتون داون» بطور دقیق منشأ ماده سمی در قضیه سالزبری را مشخص کرده اند. بوریس جونسون وزیر خارجه آنزمان بریتانیا افکار عمومی را به این ترتیب به این موضوع قانع کرد. هرچند دیرتر، در آزمایشگاه نامبرده اعلام کردند که نتوانستند منشأ این سم را مشخص کنند.  پس از آن توییت وزارت خارجه بریتانیا ناپدید شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала