سخنگوی پنتاگون استعفا داد

© Alex Brandonدانا وایت سخنگوی پنتاگون
دانا وایت سخنگوی پنتاگون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وایت: برای من، کار در این سمت مایه افتخار بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «ان بی سی»، دانا وایت سخنگوی پنتاگون در آخرین روز سال 2018 میلادی پس از یک سال و نیم انجام وظیفه در پنتاگون استعفا داد و از سمت سخنگوی این سازمان کنار رفت.

خبر کناره گیری وایت از این سمت، به دنبال استعفای جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا منتشر شده است. ماتیس 24 ماه دسامبر در اعتراض به سیاست های ترامپ از سمت خود کنار رفت.

متیس که به دلیل اختلاف نظر با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از سمتش استعفا داده بود، قرار بود چند ماه دیگر در پنتاگون بماند، اما ترامپ در واکنش به حمایت گسترده رسانه‌ها از این ژنرال بازنشسته، اعلام کرد که جایگزین موقت متیس از نخستین روز سال 2019 کارش را آغاز خواهد کرد.

وایت سخنگوی پنتاگون در توییتر نوشت: «از فرصتی که دولت برای خدمت در کنار ژنرال متیس، نظامیان و کارمندان غیرنظامی در اختیار من گذاشت، سپاسگزارم. کار در کنار آنها برای من مایه افتخار و غرور بود».

طی دو سالی که از زمان تشکیل دولت ترامپ می‌گذرد، ده‌ها مقام ارشد، از جمله بسیاری از اعضای کابینه، از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند.

افزون بر آن، برت مک‌گورک، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه هم بعد از متیس، از سمتش کناره‌گیری کرد. شاید دیگر مقامات پنتاگون نیز از این نمونه ها پیروی کنند. چارلز سامر به عنوان سخنگوی موقت پنتاگون معرفی شده است. وایت از آوریل سال 2017 در این سمت فعالیت می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала