چرا آمریکا عقب نشینی کرد؟

© AP Photo / Hassan Ammarخروج نیروهای مسلح آمریکا از سوریه
خروج نیروهای مسلح آمریکا از سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: اجازه نمی دهیم ایران از خلاء در سوریه استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور مورفی از ایالت «کنیتکت» در واکنش به توئیت سناتور لیندسی گراهام درباره شروطی درخصوص عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه نوشت:«ایران قبل از ما در سوریه حضور داشته است. ایرانی ها قصد خروج از سوریه را ندارند و تا مرحله پایانی در این کشور باقی خواهند ماند. هیچ مجوز قانونی برای جنگ نظامیان آمریکا با ایران در سوریه صادر نشده است».

سناتورگراهام عضو مجلس سنای آمریکا پس از دیدار با رئیس جمهور آمریکا در توییتی مدعی شد که ترامپ اطمینان خواهد یافت که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منوط به انجام سه هدف — نابودی کامل داعش، پر نشدن جای خالی آمریکا به وسیله ایران و در امان ماندن متحدان کُرد واشنگتن باشد.این سناتور که از جمله متحدان اصلی ترامپ در کنگره آمریکاست، پیش تر انتقادهای تندی را علیه تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه مطرح کرده بود.

پیش تر برخی رسانه های اعلام کرده بودند که ترامپ پس از گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ‌ای خود به این تصمیم رسیده بود.اردوغان با وعده مقابله ترکیه با جنگجویان داعشی باقی مانده، از ترامپ پرسیده بود که چرا با وجود شکست تقریبی این گروه تروریستی، نیروهای آمریکایی هنوز در خاک سوریه حضور دارند. پس از آن بود که ترامپ وعده خروج آن‌ها را به اردوغان داد.

شااین ذکر است که جمهوری اسلامی ایران در سوریه و با درخواست دولت این کشور حضور مستشاری دارد در حالیکه آمریکا بصورت غیرقانونی در این کشور حضور دارد و دمشق بارها واشنگتن را به حمایت از گروههای تروریستی و حضور اشغالگرانه در این کشور متهم کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала