شناورهای نیروی دریایی سپاه

© AFP 2023 / Felix Garzaشناور
شناور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک و سیستم رادارگریزی بر شناورهای سپاه پاسداران تعبیه می شوند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«ایرنا»، موشک های جدید بسیار چابکی در حال تعبیه شدن بر روی شناورهای نیروی دریایی سپاه هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد:«در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرعت و تحرک بالا در انجام ماموریت ها همواره مورد توجه است.

اسرائیل سیستم لیزری ضد موشک میسازد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل سیستم لیزری ضد موشک میسازد

در حال کار کردن بر روی قایق های تند رو با سرعت 80 نات و بیشتر از آن هستیم و در آینده ای نزدیک برای ساخت قایق هایی با سرعت بیش از 80 نات نیز اقدام خواهیم کرد.

بیگانگان در منطقه حضور دارند اما در آب های ما نیستند و حتی در آب های تحت نظارت ما نیز حضور پیدا نمی کنند. آنان در آب های سرزمینی کشور های دیگر و در آب های بین المللی حضور دارند.

ما دائما آنها را رصد می کنیم و اشراف کاملی روی این نیروهای بیگانه داریم. بارها به مردم محترم منطقه خلیج فارس گفته ایم که ما حاضر و قادر هستیم، امنیت خلیج فارس را به همراهی کشورهای منطقه تامین کنیم.

اگر یکی از ناوهای اتمی در منطقه دچار مشکل شود، می تواند آسیب های زیست محیطی بسیاری را به ویژه در یک خلیج بسته ایجاد کند که تا سال های طولانی منطقه را درگیر خواهد کرد. ما می توانیم این امنیت را به واسطه برگزاری رزمایش های مشترک و هم افزایی که با کشورهای منطقه داریم ایجاد کنیم».

بر اساس اعلام رسانه های غربی ناو هواپیمابر «یواس‌اس‌ جان سی‌استنیس» به عنوان نخستین کشتی جنگی آمریکا پس از خروج این کشور از توافق هسته ای ایران وارد خلیج فارس شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала