لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد

© Fotolia / Curioso Photographyلاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد
لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صادق آملی لاریجانی، توسط رهبر ایران در طی حکمی به عنوان رئیس جدید مجمع تشخیص نظام انتخاب شد.
به گزارش اسپوتنیک، نا بر این حکم آقای لاریجانی که در حال حاضر ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد، در مجمع تشخیص مصلحت، جانشین محمود هاشمی شاهرودی می‌شود که روز سوم دی ماه درگذشت.
احمدی نژاد به مراسم تشییع جنازه شاهرودی رفت + عکس - اسپوتنیک ایران
احمدی نژاد به مراسم تشییع جنازه شاهرودی رفت + عکس
در نامه رهبر ایران آمده است: "با توجه به نقش بی‌بدیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در اداره کشور و با عنایت به ارتحال آقای هاشمی شاهرودی رحمة‌الله‌علیه و ضرورت سامان‌یابی هر چه سریعتر ارکان مجمع، جنابعالی را به ریاست آن مجمع مهم و تأثیرگذار و نیز به عضویت فقهای شورای محترم نگهبان منصوب می‌کنم.
همان‌طور که پیش از این در حکم دوره‌ی جدید آمده است، مجمع در این دوره عهده‌دار مسئولیت مهم و اساسی تغییرات در ساختار و محتوای آن نهاد مؤثر و مهم نیز می‌باشد که با توجه به سابقه‌ی درخشان شما، مسئولیت‌های محوله در این دوره در کمال اتقان و به بهترین وجه به انجام برسد.
با عنایت به اهمیت مسئولیت‌ها در مجمع و شورای نگهبان انتظار می‌رود در فرصت زمانی مناسب، با تنسیق امور در قوه قضائیه، در مسئولیت‌های خطیر یادشده مُتَمحّض گردید". 
گفتنی است، مجمع تشخیص مصلحت نظام از نهادهای اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که مهم‌ترین مسئولیتش، حل اختلافات میان مجلس و شورای نگهبان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала