حمایت آمریکا از کشتن سوری ها

© REUTERS / Ammar Abdallahحمایت آمریکا از کشتن سوری ها
حمایت آمریکا از کشتن سوری ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تروریست ها طی 101 روز با حمایت آمریکایی ها 165 شهروند سوریه را کشته اند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش شبکه سوری حقوق بشر (SNHR)، در نتیجه آتشباری و حملات تروریست های داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) به مناطق مسکونی در «دیرالزور»  واقع در شرق سوریه از 11 سپتامبر تا 20 دسامبر سال 2018 میلادی، 165 نفر کشته شده اند.

روسیه در سوریه فرودگاه و کارخانه می سازد - اسپوتنیک ایران
روسیه در سوریه فرودگاه و کارخانه می سازد

این عملیات توسط نیروهای ائتلاف بین المللی به ریاست آمریکا و شبه نظامیان سازمان تروریستی «نیروهای دمکراتیک سوریه» انجام شده اند.

در نتیجه حملات تروریست های « نیروهای دمکراتیک سوریه» با حمایت آمریکایی ها 12  شهروند غیرنظامی از جمله 3 کودک و نوجوان جان خود را از دست دادند.

پیشتر، نیروهای دمکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا مناطق غربی و شمالی « دیرالزور» را تحت کنترل خود درآوردند. این نیروها بطور کلی یک سوم خاک سوریه را تحت کنترل دارند.

نیروهای «داعش» همچنان تعدادی از مناطق مسکونی در دیر الزور را تحت کنترل خود دارند. غرب «دیرالزور» تحت کنترل نیروهای اسد است.

جنگ در سوریه در سال 2011 آغاز شد. در آن زمان تظاهرات صلح آمیز به درگیری مسلحانه مبدل شد که پس از آن نظامیان بسوی تظاهرکنندگان آتش گشودند.

مطابق با داده های سازمان ملل متحد، در طول این درگیری بیش از 400 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 10 میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند. 4 میلیون و 800 هزار نفر در فراسوی مرزهای سوریه اقامت گزیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала