ادامه واردات نفت ایران توسط هند

© Flickr / Riدهلی نو
دهلی نو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند در سال 2018 به میزان سه میلیارد دلار نفت و گاز از آمریکا وارد کرده ‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «هند تایمز»، یک مقام دولتی هند اعلام کرد که در سال 2018 به میزان سه میلیارد دلار نفت و گاز از آمریکا وارده کرده‌ایم اما این واردات به معنای تصمیم دهلی نو برای متوقف کردن خرید نفت از ایران نیست.

به نوشته این نشریه هندی، دهلی نو برای ایجاد تعادل در تراز تجاری خود در سال 2018 این مقدار نفت و گاز را از آمریکا وارد کرد.

روپیه هند در ازای نفت ایران - اسپوتنیک ایران
توافق هند و ایران، روپیه در ازای نفت

مقام هندی که نخواست نامش فاش شود به روزنامه محلی گفت که ما کسری تجاری خود با آمریکا را در سال 2017 نسبت به سال 2016 کاهش داده‌ایم و اکنون با خرید گاز از آمریکا سطح کسری تجارتمان تا حدود زیادی جبران شده است. آمریکا باید به این موضوع توجه نشان بدهد.

تا کنون تمدید معافیت هند در خرید نفت ایران مشخص نیست اما ادامه واردات نفت از ایران برای منافع ملی و اقتصادی هند بسیار مهم است.

آمریکا به دلیل ترس از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی با اعمال دور دوم تحریم‌های این کشور علیه مردم ایران، سرانجام مجبور به اعطای معافیت به هشت کشور جهان برای ادامه واردات نفتی از ایران برای مدت 180 روز شد که از میان هشت کشور معاف شده، پنج کشور در منطقه آسیا و از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه سال 2018 خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد. کشورهای دیگر امضا کننده این توافق —انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این موافقتنامه چند جانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند می مانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала