صادرات نفت ایران به ژاپن به صفر رسید

© Fotolia / Edelweissصادرات نفت ایران به ژاپن به صفر رسید
صادرات نفت ایران به ژاپن به صفر رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در طی ماه گذشته، ژاپن هیچ مقدار نفتی از ایران وارد نکرده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، با توجه به اطلاعات وزارت دارایی ژاپن، واردات نفت ایران به ژاپن در ماه گذشته بسیار کاهش یافت.

این آژانس اعلام نمود که برای اولین بار از آوریل 2016 چنین رکورد کاهش واردات نفت ایران به ژاپن به ثبت رسیده است. در عین حال، در ماه اکتبر واردات نفت از ایران به ژاپن به 544 هزار کیلولیتر رسید و در نوامبر 2017 این میزان به مقدار 1،11 میلیون کیلو لیتر بوده است. 

مبادله نفت ایران در برابر هواپیمای ژاپنی - اسپوتنیک ایران
مبادله نفت ایران در برابر هواپیمای ژاپنی

هم زمان، واردات نفت به ژاپن از سایر کشورها افزایش یافت: از عربستان سعودی — به میزان 7٪ سالانه، به 6.6 میلیون کیلولیتر (بالاترین سطح از دسامبر 2017)، از امارات متحده عربی — 12٪ سالانه، به 3.94 میلیون کیلو لیتر، از کویت — به میزان 27٪ نسبت به سال قبل افزایش واردات نفت به ژاپن رخ داده است. 
در مجموع، واردات نفت به ژاپن در ماه نوامبر به میزان 2.2 درصد افزایش یافت و به 15.744 میلیون کیلو لیتر رسیده است. 
پیش از این در خبرها آمده بود که شرکت نفت نایارا انرژی هند، در ماه گذشته و از 21 نوامبر 47٪ از کل خریدهای نفتی خود را به دلیل تعمیر و نگهداری در پالایشگاه نفت به مقدار 400 هزار بشکه نفت خام در روز کاهش داد. کار تعمیر در این پالایشگاه یک ماه طول خواهد کشید.
به گزارش آژانس، در ماه اکتبر Nayara Energy، 367.3 هزار بشکه نفت در روز وارد کرده که سهم ایران از آن 34.3 هزار بشکه بود. در حالیکه در ماه نوامبر، کل خرید مواد خام به 194.5 هزار بشکه در روز رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала