اردوغان قول نابودی کامل داعش را داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان و ترامپ
اردوغان و ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ نابودی باقیمانده تروریست ها را به ترکیه واگذار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صفحه خود در توییتر نوشت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  قول داد که باقیمانده تروریست های «داعش»(سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه» را که در سوریه فعال هستند ریشه کن سازد.

تاسف مکرون از تصمیم آمریکا در مورد سوریه - اسپوتنیک ایران
تاسف مکرون از تصمیم آمریکا در مورد سوریه

رئیس جمهور آمریکا نوشت:«رئیس جمهور اردوغان به من فهماند که او تک تک شبه نظامیان باقیمانده داعش در سوریه را نابود خواهد کرد. او از عهده اینکار برخواهد آمد. علاوه بر آن، ترکیه کشور همسایه سوریه است»، نیروهای ما به خانه بازمی گردند».

روز 23 دسامبر ترامپ از گفتگوی طولانی و سازنده با اردوغان تعریف کرد. به گفته وی، آنها عملیات مشترک در سوریه در رابطه با خروج واحدهای نظامی آمریکا از سوریه را بررسی کردند.

شایان ذکر است که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نه به درخواست دولت قانونی سوریه بوده است و نه مصوبه ای از شورای امنیت داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز 19 دسامبر پیروزی در سوریه در مبارزه با گروهک تروریستی «داعش»(سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) را اعلام کرد و گفت که مبارزه با این گروهک تنها دلیل حضور نظامیان آمریکایی در سوریه بود.  پس از اندکی سارا ساندرس سخنگوی کاخ سفید اطلاع داد که آمریکا خروج نیروهای خود از سوریه را آغاز می کند اما این به معنای انحلال ائتلاف بین المللی در مبارزه با «داعش» نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала