فاجعه سونامی اندونزی + ویدئو

© REUTERS / Adi Kurniawanفاجعه سونامی اندونزی + ویدئو
فاجعه سونامی اندونزی + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سونامی امروز در اندونزی بیش از 222 نفر کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد تلفات ناشی از سونامی شب 23 دسامبر در اندونزی به 222 نفر افزایش یافته و 843 نفر نیز مجروح شدند. شهروندان روس در میان کشته و زخمی شده ها وجود نداردد. همچنین 28 نفر گمشده اند. صدها خانه و چند هتل ویران شده استد. احتمالا علت وقوع سونامی می تواند فوران آتشفشان Anak-Krakatau باشد.
گفتنی است اواخر ماه سپتامبر ، زمین لرزه پرقدرتی اندونزی را لرزاند و سومانی ایجاد کرد که خرابی هایی را در جزیره سولاوسی به بار آورد. در این حادثه، زلزله ای با ابعاد 6.1 در صبح روز 28 سپتامبر در ساحل جزیره اندونزی سولاوسی، در نزدیکی شهر پالو رخ داد. بعدا در همان منطقه، یک زلزله دیگر با شدت 7.4 و چندین پس لرزه ثبت شد. مقامات ابتدا هشدار برای سونامی را اعلام کردند و سپس آن را لغو کردند، اما در هر صورت موج تا ارتفاع دو متر بر روی پالو افتاد.
در اندونزی، تا 11 اکتبر، حالت اضطراری وجود دارد. مقامات قصد دارند 560 میلیارد روپیه (حدود 37.6 میلیون دلار) را برای از بین بردن عواقب این زلزله اختصاص دهند. براساس برآوردهای اولیه، به گفته رسانه های محلی، آسیب های ناشی از زلزله و سونامی بیش از 658 میلیون دلار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала