علت تعویق ارائه بودجه به مجلس چیست؟

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI بودجه کی به مجلس می رود؟
بودجه کی به مجلس می رود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نهایت 4 دی ماه، حسن روحانی بودجه 98 را به مجلس می برد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، برخلاف آنچه اعلام شده بود امروز هم بودجه به مجلس نرسید. درباره این تأخیر یک نماینده مجلس ایران می‎گوید که اعمال تغییرات در متن لایحه بودجه به‌خاطر شرایط اقتصادی کشور دلیل تأخیر در ارسال این لایحه به مجلس است. گفته می‌شود لایحه بودجه سه‎شنبه یا چهارشنبه پیش رو به مجلس می‎رسد.
نامه 55 نماینده مجلس ایران به رئیس قوه قضاییه - اسپوتنیک ایران
نامه 55 نماینده مجلس ایران به رئیس قوه قضاییه
هفته گذشته علی لاریجانی، رئیس مجلس اعلام نمود که به دلیل ایجاد برخی اصلاحات لایحه بودجه سال 98 با اندکی تأخیر به مجلس ارائه می‌شود و پس از اصلاح ساختار آن در دولت، لایحه بودجه به مجلس ارائه خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روز سه‌شنبه 4 دی قرار است حسن روحانی رئیس‌جمهور لایحه بودجه سال 98 کل کشور را به پارلمان ارائه کند.
پیش از این، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز روز گذشته از احتمال تقدیم بودجه98 به مجلس در روز سه‌شنبه خبر داده بود.
گفتنی است، پیش از این خانم فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه بودجه سال 1398 دولت به اسپوتنیک گفت: "لایحه بودجه سنواتی برش یک ساله از برنامه مالی دولت است، لایحه ای كه انتظار می‌رود یک پنجم از قانون ۵ ساله برنامه توسعه ای كشور در آن مورد هدف قرار گیرد. وابستگی بودجه به نفت آسیب است. نمونه آن بودجه سال 98 است كه به دلیل اعمال دوباره تحریم ها، كاهش فروش نفت به كاهش درآمدهای نفتی منجر شد. این وابستگی به نفت سبب شده كه دولت برای عبور از این چالش یا باید منابع درآمدی جدید تعریف كند و یا آنكه باید صرفه جویی و كاهش هزینه ها را مورد نظر قرار دهد."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала