سرنوشت باقیمانده داعش

© Sputnik / Vladimir Astapkovichکاح سفید
کاح سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ باقیمانده داعش را به کشورهای دیگر واگذار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز 22 دسامبر در صفحه خود در «توییتر» نوشت که کشورهای دیگر منطقه از جمله ترکیه باید به سرنوشت باقیمانده «داعش»(سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) در سوریه رسیدگی کنند.

ترامپ نوشت که 7 سال پیش، آمریکا قصد داشت فقط 3 ماه در سوریه بماند اما تمام این سالها در آنجا ماند. «وقتی من رئیس جمهور شدم، «داعش» هنوز قدرتمند بود. اما حالا این گروهک ضعیف شده است و دیگر کشورهای منطقه از جمله ترکیه براحتی می توانند از شر باقیمانده های داعش خلاص بشوند. نظامیان ما به خانه برمی گردند».

روز 21 دسامبر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی در استانبول اعلام داشت که ترکیه انجام عملیات نظامی علیه  تروریست ها در شمال-شرق سوریه را به تاریخ دیگری موکول می کند. به گفته وی عملیات در ماه های نزدیک و نه روزهای آینده اجرا خواهند شد. این تصمیم پس از گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا اتخاذ شد.

نهم ماه دسامبر سارا ساندرس سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا نیروهای خود را از سوریه خارج می کند و خروج آنها از 60 تا 100 روز ادامه خواهد داشت. ترامپ در صفحه خود در «توییتر» پیروزی بر «داعش» در سوریه را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала