ظریف رئیس جمهور آینده ایران؟

© AP Photo / Petr David Josekمحمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت محمد جواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری قطعی نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به «نامه نیوز»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است که آقای ظریف گرایش حزبی و جناحی ندارد و به دنبال اهداف خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نیست.

بهرام قاسمی ابراز داشت:« آقای ظریف یک شخصیت برجسته در عرصه سیاست خارجی و بین الملل است و چون وزیر امور خارجه هستند با دعوت‌های زیادی در داخل و خارج کشور مواجه هستند که ایشان نیز براساس موقعیت و فرصتی که در اختیار دارند در برخی از این نشست‌ها شرکت می‌کنند.

حمایت آمریکا از تصمیم گیری های ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
حمایت آمریکا از تصمیم گیری های ایران و روسیه

چندی پیش دبیرکل حزب ندای ایرانیان از ایشان دعوت کرده بودند که در جمع اعضای این حزب در مورد سیاست خارجی ایران و مهم‌ترین اولویت‌ها و چالش‌های پیش روی آن، سخنرانی کنند و ایشان نیز به همین دلیل در این نشست حضور پیدا کردند. این حضور به معنای عضویت در یک حزب، حمایت از آن حزب و یا فعالیت حزبی نیست. آقای ظریف به دنبال اهداف خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نبوده و نیست».

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد:« آقای ظریف علاوه بر بیش از 30 سال تجربه مستقیم و حضور بدون انقطاع در عرصه سیاست خارجی و روابط بین الملل، از اساتید برجسته دانشگاه در این رشته نیز است و در مورد تحولات منطقه‌ای و روند‌های جهانی دارای نظریه و دیدگاه علمی و آکادمیک خود است و همواره تلاش کرده است در چارچوب اصول خدشه ناپذیر سیاست خارجی نظام، آن‌ها را در زندگی حرفه‌ای خود بکار گیرد و متناسب با نیازمندی‌ها و ضرورت‌های راهبردی کشور، آن‌ها را در سیاست خارجی کشور ترجمه و عملی کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала