صد لیتر بنزین ارزانتر از یک فنجان قهوه: ارزانترین بنزین متعلق به کدام کشورهاست؟

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر صد لیتر بنزین ارزان تر از یک فنجان قهوه است
صد لیتر بنزین ارزان تر از یک فنجان قهوه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنزین در ونزوئلا عملا رایگان است. ايران رتبه سوم ارزانترين بنزين را در جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از بحران مالی در ونزئلا، شما می توانید هشت هزار لیتر سوخت بنزین را با کوچکترین سکه رایج ملی ونزوئلا خریداری کنید.

افزایش قیمت بنزین در ایران - اسپوتنیک ایران
افزایش قیمت بنزین در ایران

به طور متوسط، مخزن یک ماشین سواری گنجایش 50 لیتر سوخت دارد. برای اتومبیل های بزرگ — تا 100 لیتر می توان بنزین پر کرد. اگر قیمت های بازار سیاه را در نظر بگیرید، با یک دلار آمریکا می توانید 11 میلیون لیتر سوخت خریداری کنید. به همین علت، هزینه سوخت در ونزوئلا تقریبا رایگان است. یک شهروند روسی ساکن کاراکاس در این خصوص گفت: "در واقع، در این کشور برای تقریبا سه ماه می توانید رایگان بنزین دریافت کنید. صد لیتر بنزین بسیار ارزانتر از یک فنجان قهوه است. بنابراین، شما فقط آن پولی را کهبرای چای می دهید، پرداخت می کنید، معمولا با این پول می توانید 20 تا 30 لیتر بنزین دریافت کنید. اما اگر پولی نداشته باشید، شما می توانید بگویید که پول نقد ندارید و به هر حال باک بنزین شما پر می شود".

گفتنی است، میانگین قیمت بنزین در سراسر جهان 1.11 دلار در هر لیتر است. این قیمت ها در بیین کشورهای مختلف اختلاف قابل توجهی دارد. به عنوان مثال، کشورهای ثروتمند قیمت های بالاتری دارند و کشورهای فقیر و کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت با قیمت های پایین تر بنزین را عرضه می کنند. تنها استثناء، ایالات متحده آمریکا، یک کشور توسعه یافته اقتصادی با قیمت پایین بنزین است. تفاوت قیمت در کشورهای مختلف به دلیل مالیات و یارانه های مختلف برای بنزین بدست می آید. همه کشورها به قیمت های مشابه نفت در بازارهای بین المللی را دارند اما مالیات های مختلفی را اعمال می کنند. در نتیجه، قیمت بنزین متفاوت است.

به عنوان مثال قیمت یک لیتر بنزین در ونزوئلا 0.01 دلار، در سودان 0.13 دلار، در ایران 0.29 دلار، در کویت 0.34 دلار، در الجزیره 0.35 دلار است، هنگ کنگ با قیمت 2.04 دلار برای هر لیت بنزین گران ترین بنزین را به هموطنان خود عرضه می کند.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала