آمادگی آمریکا برای فروش سیستم موشکی پاتریوت به ترکیه

© AFP 2023 / Gil Cohen-Magenآمادگی آمریکا برای فروش سیستم موشکی پاترویوت به ترکیه
آمادگی آمریکا برای فروش سیستم موشکی پاترویوت به ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکا از احتمال عقد قرارداد فروش سیستم دفاع هوایی و راکتی "پاتریوت" به ترکیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل آژانس همکاری در زمینه های دفاعی و امنیتی پنتاگون ، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن موضوع فروش سیستم دفاع راکتی پاتریوت را به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون دلار به ترکیه در نظر گرفت است.  

اعلام زمان جدید ارسال اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه - اسپوتنیک ایران
اعلام زمان جدید ارسال اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه

در بیانیه وزارت امور خارجه ایالات متحده  گفته شده که، دولت امریکا تصمیم خود را مبنی بر فروش سیستم راکتی پاتریوت به ترکیه با هدف بهبود توانمندی های دفاع راکتی این کشور به اطلاع کنگره رسانده است. 
در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا در این باره آمده است این توافقنامه با بهبود امنیت یکی از متحدان کلیدی ناتو که در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد، در راستای تامین اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی امریکا به شمار می رود. در واقع، فروش این سیستم های راکتی تعامل عملیاتی ترکیه را با امریکا و ناتو نقویت خواهد کرد.
از سوی دیگر، ترکیه سال گذشته قرارداد خرید دو و نیم میلیارد دلاری سیستم های دفاعی S-400 از روسیه را امضا کرد که با واکنش منفی امریکا و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، مواجه شد.
واشنگتن و ترکیه متحدانی قدیمی به حساب می‌آیند. اما در سال‌های اخیر تنش بین آنها به دلایل مختلفی افزایش یافته است؛ از جمله مقابله نظامی ترکیه با برخی گروه‌های کرد مخالف اسد در سوریه که از حمایت آمریکا برخوردار هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала