پیام سعودی ها برای سنای آمریکا

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE بن سلمان
بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان، اتهامات آمریکا علیه بن سلمان را بی اساس خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «عکاظ» سعودی،ریاض 5 پیام شدیداللحن به مجلس سنا در ایالات متحده ارسال کرد: —عدم مداخله در امور داخلی عربستان سعودی، عدم هرگونه تعرض به رهبری آن، عدم آسیب زدن به حاکمیت و جایگاه آن، عدم تاثیر گذاشتن به نقش رهبری منطقه‌ای و بین‌المللی این کشور، خارج نشدن از روند عدالت در عربستان سعودی در ارتباط با قتل «جمال خاشقجی».

صف آرایی نمایندگان سنا و ترامپ در برابر هم بر سر روابط آمریکا و عربستان - اسپوتنیک ایران
صف آرایی نمایندگان سنا و ترامپ در برابر هم بر سر روابط آمریکا و عربستان

عربستان سعودی در واکنش به موضع سنای آمریکا در قبال ولیعهد این کشور پادشاهی پنج پیام به مجلس سنای آمریکا، ارسال کرد.

 وزارت خارجه عربستان در واکنش به قطعنامه‌های سنای آمریکا علیه محمد بن‌سلمان، در بیانیه‌ای تأکید کرد: «پادشاهی عربستان تازه‌ترین مواضع سنای آمریکا، که بر پایه ادعاهای غیرواقعی بنا شده را محکوم، و قاطعانه اعلام می‌کند هیچ‌ دخالتی در اوضاع داخلی کشور خود را نمی‌پذیرد.

موضع سنای آمریکا، که مبتنی بر ادعاها و اتهام‌های بی‌اساس علیه ریاض است، مداخله‌ای آشکار در امور داخلی عربستان به‌شمار می‌رود و باعث تضعیف جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عربستان می‌شود».

سنای آمریکا، پنجشنبه گذشته دو قطعنامه‌ تصویب کرد، که در یکی از آنها محمد بن‌سلمان مسئول قتل جمال خاشقجی معرفی شده و در قطعنامه دیگری، سناتورها خواستار پایان حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала