شکست ناوگان آمریکا در جنگ با روسیه

© Photo / Official U.S. Navy Pageنیروی دریایی آمریکا
نیروی دریایی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صورت بروز جنگ، چه پایانی در انتظار کشتی های آمریکایی خواهد بود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، اگر نیروی دریایی آمریکا به مدرنیزه کردن ناوهای هواپیمابر نپردازد، ناوگان آمریکا قدرت رقابت خود را از دست خواهد داد و در جنگ احتمالی با روسیه و یا چین شکست خواهد خورد.

گزارش مرکز ارزیابی های استراتژیک و بودجه  آمریکا (CSBA) در این خصوص منتشر شده است. در این گزارش آمده است:«اگر نیروی دریایی آمریکا نتواند گروه ناوهای هواپیمابر را مدرنیزه کند، ریاست نیروی دریایی در اینباره تصمیم خواهد گرفت که بودجه را برای  تأمین بخش های مهمتر نظامی خرج کند».

مرکز نامبرده متذکر شد که پس از فروپاشی اتحاد شوروی، ناوگان آمریکایی امکانات جنگی خود را کاهش داد و جنگنده نسل چهارم Grumman F-14 Tomcat  و هواپیمای جنگی Lockheed S-3 Viking از گروه تسلیحاتی ناوها خارج شدند. بمب افکن های Hornet و Super Hornetساخت شرکت  « مکدونل دوگلاس» جای آن ها را گرفتند.

این تغییرات تأثیر منفی بر برد پروازها گذاشته است و این نوع هواپیماهای جنگی برای پیروزی در جنگ با نیروهای مسلح چین و یا روسیه کافی نخواهد بود.

نشریه «نشنال اینترست» نوشته:«ناوهای هواپیمابر آمریکایی از «شعاع عمل، استقامت، تخصص و قدرت حیات» کافی برای شرکت درعملیات جنگی برخوردار نیستند و نمی توانند نیروهای مسلح ابرقدرت ها را نابود کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала