مانور ناو دریایی آمریکا در نزدیکی ایران

© AP Photo / Lee Jin-manمانور ناو دریایی آمریکا در نزدیکی ایران
مانور ناو دریایی آمریکا در نزدیکی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناو هواپیمابر جان سی استنیس با اجرای مانور در دریای عرب، تقریبا به مرزهای ایران نزدیک می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات منتشر شده توسط ناو پنجم نیروی دریایی ایالات متحده، ناو جان اس استنیس و کشتی مأموریت حمله هوایی دریایی اسکس به دریای عرب نزدیک شده اند. 
بر اساس گزارش ها، این تمرین ها در قسمت شمالی دریای عرب در نزدیکی ایران برگزار می شود. 
ورود ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا به دریای مدیترانه - اسپوتنیک ایران
ورود ناو هواپیمابر آمریکا به دریای مدیترانه
در طی این مانور تعامل هوایی میان ناو هواپیمابر جان اس استنیس و کشتی مأموریت حمله هوایی دریایی اسکس برگزار گردید، این مانور خارج از آبهای خلیج فارس برگزار گردید. در این مانور، از جنگنده های F / A-18F سوپر هورنت و جنگنده نسل پنجم F-35 Lightning II استفاده خواهد شد. (لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲ — پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان است). 
پیش از این در خبرها آمده بود که نیروی دریایی ایالات متحده از ورود ناوهای جنگی هواپیمابر ایالات متحده به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای جان سی ۲۳ (یو اس اس جان سی ستنیس) به منطقه خاورمیانه خبر داد.
در این گزارش آمده است: این ناو هواپیمابر در منطقه مسئولیت پنجم ناوگان عملیاتی مستقر است. این منطقه عملیاتی شامل دریای عرب و خلیج فارس است.
پیش از این وال استریت ژورنال با اشاره به منابع مطلع اعلام کرد که یک گروه از ناوهای هواپیمابر ایالات متحده شامل ناو هواپیمابر جان سی ۲۳ تا پایان هفته جاری به خلیج فارس می رسد. به گفته یکی از منابع این نشریه "این گروه در پایان این هفته وارد خلیج فارس خواهد شد تا (ایالات متحده) قدرت خود را به ایران نشان دهد."
تنش های بین واشنگتن و تهران پس از خروج ایالات متحده از توافق بر سر برنامه هسته ای ایران و بازگرداندن مجدد تحریم های قبل از توافق هسته‌ای علیه ایران، افزایش یافته است. هدف اصلی تحریم ها به گفته واشنگتن رساندن صادرات نفت ایران به صفر است. برای این منظور، تحریم های ایالات متحده همچنین علیه کشورها و شرکت‌های خریدار نفت ایران، به جز چند کشور معافیت گرفته اعمال می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала