ایرانیان، سهمیه بنزین خود را نقدی می گیرند

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ایرانیان، سهمیه بنزین خود را نقدی می گیرند
ایرانیان، سهمیه بنزین خود را نقدی می گیرند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران، 18 میلیون خودرو دارد و ۶۰ درصد مردم خودرو ندارند. باید سهمیه بنزین به مردم داده شود نه خودرو.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید برای مردم کشور سهمیه بنزین تعیین کنیم نه برای خودرو، چون در کل کشور ۱۸ میلیون خودرو داریم و ۶۰ درصد مردم خودرو ندارند و از منافع حاصله بی نصیب هستند. 
بنزین در ایران گران نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
بنزین در ایران گران نخواهد شد
علی کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست در خصوص دلایل دولت برای حذف کارت سوخت اظهار داشت: اول اینکه اعلام شد سامانه هوشمند سوخت سالانه 20 میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد و برای حذف این هزینه، تصمیم به کنار گذاشتن کارت سوخت کردند؛ نکته دوم اینکه سامانه موجود و دو نرخی بودن باعث فساد می شود.
وی در ادامه افزود: ما باید برای مردم کشور سهمیه تعیین کنیم نه برای خودرو، چون در کل کشور 18 میلیون خودرو داریم و 60 درصد مردم خودرو ندارند و از منافع حاصله بی نصیب هستند.
به عقیده ایشان سهمیه بندی بنزین این گونه خواهد بود: ما برای آحاد جامعه یعنی جمعیت 80 میلیون نفری ایران، سهمیه تعیین کنیم و این سهمیه الزاما سهمیه بنزین نیست، بلکه به نوعی اعتباری است که در کارت اعتباری قرار می گیرد و اگر خانوار خودرو داشتند، از بنزین استفاده میکنند و اگر خودرو نداشتند، از مترو و اتوبوس استفاده میکنند.
وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه میتواند تورم زا باشد و برای جلوگیری از این مشکل می توانیم مدتی را مشخص کنیم مثلا یک ماه که این پول قابل برداشت نقدی نباشد و بعد از مدت مشخص، مانده اعتبار را می توانند به صورت نقد استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала