اسرائیل فریب می دهد و فرار می کند

© AFP 2023 / Abir Sultanنتانیاهو
نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتانیاهو برای نجات از بحران چه می کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم» بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سعی می کند از شکست ها در جبهه های مختلف فرار کند.

به نوشته روزنامه نامبرده، یکی از ابزارهایی که نتانیاهو در سال های گذشته بحران کابینه استفاده کرده، تمسک به این است که روابط این رژیم با کشورهای عربی عادی شده و این مساله دستاوردهای مجانی برای اسرائیل به همراه داشته است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو برای مقابله با ایران آماده می شود

 نتانیاهو اکنون با چالش های خطرناکی از سه طرف روبرو است، اول جنوب لبنان که در این منطقه توان موشکی حزب الله و تجربه نظامی آن بیش از پیش افزایش یافته است، دوم، از طرف سوریه که ارتش آن با کمک ایران در حال پیروزی است و سوم، از سوی نوار غزه و کرانه باختری که در آنها مقاومت مسلحانه افزایش یافته است.

خطرناکترین چیزی که نتانیاهو مد نظر دارد، به حاشیه رانده شدن مساله فلسطین و عادی شدن روابط با کشورهای عربی است.

روزنامه نامبرده ابراز تأسف می کند که دولت های عربی در دام عادی سازی روابط با نتانیاهو بطور مجانی افتاده و از مهم ترین مساله به حق عربی- اسلامی دست شسته اند. برخی کشورهای عربی و رژیم اسرائیل اینطور القا می کنند که آنها را در برابر ایران حفظ می کنند و افکار آنها را مملو از ترس و وحشت می کنند، اما اقدامات آنها همه خلاف ادعا است.

استفاده نتانیاهو از مساله عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی نگاه ها را از بحران های داخلی و خارجی منحرف نمی کند، بلکه این بحران ها را به شکلی به دیگران منتقل خواهد کرد، بخصوص در شرایطی که کشورهای شاهد موج اعتراض های مردمی هستند، همانند آنچه در فرانسه و اردن روی می دهد. حکام عرب نباید خود را به دور از این «سونامی» بدانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала