رئیس هیات چین: شش کشور شرکت کننده در اجلاس تهران قربانی تروریسم هستند

© Fotolia / Chen Chien Hungرئیس هیات چین: شش کشور شرکت کننده در اجلاس تهران قربانی تروریسم هستند
رئیس هیات چین: شش کشور شرکت کننده در اجلاس تهران قربانی تروریسم هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شین جو نایب رئیس کنگره خلق چین گفت: "شش کشور شرکت‌ کننده بر مبارزه با تروریسم تاکید داریم"

شین جو نایب رئیس کنگره خلق چین که به عنوان رئیس هیات چینی در دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه و چین چالش‌های تروریسم در ارتباطات درون منطقه‌ای حضور دارد، با محکوم کردن حمله تروریستی چابهار، گفت: "این حملات تروریستی خطر تروریسم را گوشزد می‌کند و ما شش کشور شرکت‌ کننده در این کنفرانس همگی قربانی تروریسم هستیم و بر مبارزه با آن تاکید داریم".
نایب رییس کنگره خلق چین با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و حذف آن اظهار داشت: "برگزاری این کنفرانس سیگنال مثبتی برای ایجاد ثبات در منطقه را به جهان مخابره می‌کند".
وی افزود: "هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی به مقابله با تروریسم بپردازد. ما شش کشور باید گام‌های قدرتمندانه‌ای برای مقابله با تروریسم برداریم".
نایب رییس کنگره خلق چین خواستار استفاده از راهکارهای جدید برای مقابله با تروریسمشد و گفت: "باید همکاری‌ها و مناسبات و مکانیزم‌های دو یا چند جانبه امنیتی را افزایش داد و با اقدامات جدایی‌طلبانه، درگیری‌های و گروه‌های جدید مقابله کرد و خطوط ثابتی را برای مبارزه با تروریسم در نظر گرفت".
شین جو گفت: "چین طرح یک جاده یک کمربند را درباره جاده ابریشم ارائه کرده است که این طرح به دنبال گسترش همکاری بین‌المللی و راهکاری جدید جهت توسعه اقتصادی است".
وی افزود: "باید برای مبارزه با تروریسم و حذف آن همکاری‌های بین‌المللی را افزایش داد و قطعا برگزاری این کنفرانس با حضور شش کشور سیگنال مثبتی برای ایجاد ثبات در منطقه را به جهان مخابره می‌کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала