واکنش خبرگزاری های خارجی به حمله تروریسی چابهار

© East News / Polaris Imagesواکنش خبرگزاری های خارجی به حمله تروریسی چابهار
واکنش خبرگزاری های خارجی به حمله تروریسی چابهار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسياري از خبرگزاري هاي دنيا، اخبار حمله تروريستي چابهار در روز 6 دسامبر را تحت پوشش قرار دادند.

به گزارش اسپوتنيک، 6 دسامبر در جریان یک انفجار تروریستی در شهر بندری چابهار در محل نزدیک فرمانبرداری این شهر، دستکم 3 نفر کشته و نزدیک به ۳۰ تن هم زخمی شدند. 

واکنش ظریف به حمله تروریستی چابهار + عکس - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف به حمله تروریستی چابهار + عکس

در اين راستا خبرگزاري الجزيره ضمن پوشش اين خبر مي نويسد: "بندر چابهار در جنوب شرقی ایران و استان بلوچستان در نزدیکی مرز با پاکستان واقع شده است. بندر چابهار، به عنوان "دروازه طلایی" برای ايران تعریف شده است، در حالی که ا رقیب منطقه ای خود، پاکستان در حال انجام است. این شهر استراتژیک، عملیات پروژه مشترک بندري بین ایران و هند را در خلیج عمان برعهده دارد.

بندر چابهار، که با کمک مالی از هند توسعه می شود، به عنوان دروازه طلایی هند شناخته شده است که به تقویت ارتباطات تجاری با افغانستان و آسیای مرکزی کمک مي کند و در عین حال موجب دور زدن رقیب منطقه ای خود، پاکستان مي شود".

روزنامه گاردين ضمن انتشار خبر در خصوص حمله تروريستي چابهار مي نويسد: "هنوز کسي مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است، اما رسانه های ایران اين حمله را به انصار الفرقان، یک گروه جهادی سنی ارتباط مي دهند".

انصار الفرقان در استان سیستان و بلوچستان جنوب شرقی ایران فعالیت می کند که حملات گاه به گاه توسط جدایی طلبان بلوچ و قاچاقچیان مواد مخدر از سوي اين گروه دیده می شود. یک سال پیش این گروه ادعا کرد که یک خط لوله نفتی را در استان خوزستان جنوبی منفجر کرده است".

خبرگزاري بي بي سي نيز در اين خصوص مي نويسد: " ستان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر شاهد ناآرامی و خشونت بوده و موارد متعددی از درگیری بین افراد مسلح با ماموران دولتی، گروگانگیری ماموران، بمب‌گذاری و حمله به مراکز نظامی و انتظامی و همچنین، بازداشت، حبس و اعدام افرادی به اتهام ارتباط با این حوادث منتشر شده است. برخی از بخش‌های این استان مرزی از مناطق توسعه‌نیافته‌تر ایران بوده و با مشکلات وسیع اقتصادی مواجه هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала