تهدید جدی آمریکا توسط روسیه

© Fotolia / KLimAx Fotoتهدید جدی آمریکا توسط روسیه
تهدید جدی آمریکا توسط روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد خارج شود، روسیه موشک های خود را در بخش اروپایی استقرار می کند. مسکو پاسخ متقابل به آمریکا می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون، روسیه در صورت خروج امریکا از معاهده موشک های میان برد و کوتاه مدت به این امر واکنش نشان خواهد داد و موشک های مشابهی را در قسمت اروپایی قلمرو خود مستقر خواهد نمود. 
آیا هدف خروج آمریکا از قرارداد منع موشکهای میان برد، روسیه نیست؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا هدف خروج آمریکا از قرارداد منع موشکهای میان برد، روسیه نیست؟
جباروف گفت: "ما به صورت آینه وار عمل خواهیم دید: اگر ایالات متحده از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد خارج شود و موشک های متوسط و کوتاه برد خود را در اروپا مستقر کند، روسیه نیز تعداد این موشک ها را در بخش اروپایی منطقه خود افزایش خواهد داد."
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا در مورد اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پومپئو و دبیر کل ناتو، درخصوص پیمان INF، اظهار داشت که مسکو به مفاد این معاهده پایپبند است: "روسیه کاملا از مفاد این معاهده پیروی می کند و طرف آمریکایی این را می داند". 
امروز 4 دسامبر، وزیر امور خارجه آمریکا پومپئو اعلام نمود که اگر روسیه ظرف 60 روز به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بازنگردد، آمریکا از این معاهده خارج می شود. پمپئو در بروکسل اعلام نمود، ایالات متحده انتظار دارد که روسیه به اجرای پیمان منع موشک های هسته ای میان برد بازگردد، اگر در طی مدت دو ماه روسیه این کار را انجام ندهد، واشنگتن به تعهدات خود در قالب این قرارداد عمل نخواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала