نشست شورای امنیت درخصوص آزمایش موشکی ایران

© Sputnik / Dmitry Astakhovشورای امنیت
شورای امنیت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایش موشکی ایران چه برخوردی طلب می کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس پرس،روز سه شنبه  (4 ماه دسامبر) فرانسه و انگلیس برای برخورد با موضوع ادعایی آزمایش موشکی ایران، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت پشت درهای بسته شده‌اند.

آمریکا روی تحریم های اروپا حساب می کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا روی تحریم های اروپا حساب می کند

آمریکا پیش از این مدعی شده بود که آزمایش‌های موشکی ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که پیرو برجام به تصویب رسید و تمامی قطعنامه های ضدایرانی پیشین را لغو کرد، هیچ منعی برای آزمایش های موشکی در نظر نگرفته است.

وزارت امور خارجه ایران پیشتر تاکید کرده بود که آزمایش های موشکی ایران هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه شورای امنیت ندارند:«موشک‌های بالستیک ایران برای حمل کلاهک هسته‌ای ساخته نشده است. ما تنها به این دلیل به آزمایش موشک‌ها ادامه می‌دهیم که خواستار افزایش دقت آن‌ها هستیم».

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در این باره گفته بود:«بحث مسائل موشکی ایران کاملا روشن است و بخشی از سیاست دفاعی ایران تلقی می‌شود که حالت بازدارنده دارد و دیگران نمی‌توانند در این خصوص برای ایران توصیه ای داشته باشند و ما را از داشتن امکانات دفاعی نهی کنند».

هم‌اکنون علاوه بر چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا به عنوان اعضای دائم، بولیوی، ساحل عاج، گینه استوایی، اتیوپی، قزاقستان، کویت، هلند، پرو، لهستان و سوئد هم عضو شورای امنیت هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала