بازنگری در قانون اساسی ایران

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI بازنگری در قانون اساسی ایران
بازنگری در قانون اساسی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باید در برخی از مسائل قانون اساسی ایران بازنگری شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»،نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت که برخی از مسائل قانون اساسی نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود:«در قانون اساسی کشور حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی مورد توجه است به گونه‌ای که در اصل سوم قانون اساسی بعد از اصول دین، حفظ کرامت انسانی به این اصل اضافه و تدابیری برای رفع هر گونه تبعیض ناروا اندیشیده شده است.

انتقاد از سفرهای خارجی بی فایده نمایندگان مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
انتقاد از سفرهای خارجی بی فایده نمایندگان مجلس ایران

در آن بخشی از قانون اساسی از حقوق ملت بحث می‌کند و به زنان و مردان بدون در نظر گرفتن قومیت، نژاد و زبان توجه دارد و برگرفته از روح تعالی اسلام و حقوقی است بهترین قانون را داریم.

اما نسبت به برخی ساختارها از جمله شیوه حکومت‌داری و دامنه مسئولیت قوا نسبت به یکدیگر و مشارکت آنها مشکلاتی وجود دارد.

یکی از نیازهای جدی این است اگر زمانی قانون اساسی اصلاح شود باید دولت پارلمانی داشته باشیم که اختلاف میان مجلس و دولت نباشد به این صورت که بعد از انتخاب مجلس دولت نیز از میان آن انتخاب شود.

البته یک مرحله اصلاحات انجام شده چه اینکه برخی ساختارها بر مبنای شورا ریخته شده بود و در نهایت شورا حذف شد و بین ریاست جمهوری و نخست وزیری تضاد وجود داشت که سمت نخست وزیری حذف شد. امسال نیز با بهره گیری از تجربه این سال‌ها نیازمند بازنگری قانون اساسی هستیم و امیدواریم که روند اجرای قانون اساسی به نحوی که شایسته کشور است اصلاح شود».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала