سیا دست به افشاگری زد

© AP Photo / Carolyn Kasterسیا
سیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان سیا آمریکا علیه ولیعهد عربستان دست به افشاگری زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال» با استناد به گزارش محرمانه سازمان «سیا» آمریکا، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قبل و بعد از قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی با سعود القحطانی مشاور خود مکاتباتی انجام داده است.

به احتمال قرین به یقین همانا سعود القحطانی رهبری گروهی را عهده دار بوده است که دست به این جنایت زدند.

خاطرنشان می شود که ولیعهد سعودی احتمالا 11 پیام طی چند ساعت برای مشاور خود ارسال کرده است. اطلاعات مرتبط با مضمون پیام ها آشکار نشده است.

محمدرضا پهلوی - اسپوتنیک ایران
سند سیا در باره ترور رزم آرا+عکس

رسانه ها قبلا گزارش داده بودند که همانا به دستور بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی به قتل رسیده است.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی خبرنگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال 2017 به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در 2 اکتبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. دادستانی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه دادستان کل عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی 21 نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شرعی هستند.

با وجود مدارک غیرقابل انکار از نقش مقام‌های عالی‌رتبه سعودی در قتل این روزنامه‌نگار، دولت آمریکا تاکنون موضع صریحی در این ارتباط اتخاذ نکرده و حاضر به محکوم کردن ریاض نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала