ممنوعیت فروش دلار به شهروندان عراق

© AP Photo / Hadi Mizbanبغداد
بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فروش دلار به عراقی هایی که قصد سفر به ایران را داشته باشند ممنوع شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «العربیه»، بانک مرکزی عراق فروش دلار به عراقی هایی را ممنوع کرد که قصد سفر به ایران را داشته باشند.

در اطلاعیه بانک مرکزی عراق آمده است که وزارت امور خارجه عراق در محاسبات تجاری بین بغداد و تهران به دلیل تحریم های آمریکا از دلار استفاده نخواهد کرد.

ژیرینوفسکی: اتحادی بین روسیه با ترکیه، ایران، عراق و آذربایجان لازم است - اسپوتنیک ایران
ژیرینوفسکی: اتحاد بین روسیه با ترکیه، ایران، عراق و آذربایجان لازم است

تحریم های اضافی ایالات متحده امریکا علیه ایران 5 نوامبر توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اجرایی شد که بخش نفتی و مالی ایران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دیگر کشورها را نیز از تجارت با ایران منع می‌کند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی، تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد(متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала