حزب الله تبرئه شد

© AFP 2023 / Mahmoud Zayyatحزب الله
حزب الله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نقشه آمریکایی در رابطه با حزب الله برملا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه لبنانی «الاخبار» دادگاه فرانسه، حزب‌الله را از اتهام پولشویی تبرئه کرد. در حالی که سه سال پیش در پی بازداشت چند تبعه لبنانی در فرانسه به اتهام پولشویی و قاچاق مواد مخدر، رسانه های غربی موج حملات سنگینی در اتهام زنی به حزب الله لبنان را راه اندازی و هدایت می کردند، دادگاه فرانسه سرانجام حزب الله را از این اتهامات تبرئه کرد.

حکم بازداشت سه تن از مقامات امنیتی سوریه از سوی دادگاه پاریس - اسپوتنیک ایران
حکم بازداشت سه تن از مقامات امنیتی سوریه از سوی دادگاه پاریس

در ژانویه سال 2016 مقامات آمریکایی، اطلاعاتی را به فرانسوی‌ ها دادند که منجر به بازداشت چند تبعه لبنانی به اتهام پولشویی اموال حاصله از مواد مخدر در آن کشور شد. بلافاصله رسانه های غربی و آمریکایی هجمه گسترده ای علیه حزب الله به راه انداختند و آن افراد را پیش از هرگونه تحقیقات و صدور حکمی، مرتبط به حزب الله معرفی کردند.

به نوشته نشریه نامبرده، این شیوه نمایانگر سیاست کلی آمریکا است. آمریکایی ها پس از آنکه یک قاچاقچی لبنانی-آمریکایی را در زمستان سال 94 به جرم فعالیت در باندهای قاچاق کوکائین کلمبیا در فلوریدا دستگیر کردند، با طرح این موضوع که این جوان با حزب الله ارتباط دارد، اطلاعاتی را در اختیار مقام های پاریس گذاشتند. دستگاه قضایی فرانسه نیز به سرعت تحقیقات مرتبط با این پرونده را آغاز و در فرانسه و آلمان بیشتر از 10 تن را که اغلبشان لبنانی بودند، بازداشت کرد.

دادگاه فرانسه  28 ماه نوامبر احکام خود را صادر کرد که با توجه به عدم اثبات ارتباط مجرمان و محکومان پرونده با حزب الله لبنان، هیچ نامی از حزب الله و افراد مرتبط با آن دیده نمی شود و بدین ترتیب مقاومت از این اتهام تبرئه شد.

به نوشته روزنامه لبنانی، جوان لبنانی-آمریکایی بازداشت شده توسط آمریکایی ها، قراردادی محرمانه با دادستانی آمریکا بسته بود و پس از 18 ماه از زندان آزاد شد. قراردادی که او پذیرفته بود آن بود که خود را مرتبط به حزب الله معرفی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала