احمدی نژاد برای یارانه نسخه پیچید

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر احمدی نژاد برای یارانه نسخه پیچید
احمدی نژاد برای یارانه نسخه پیچید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یارانه را 20 برابر کنید!

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های داخلی، محمود احمدی نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم که همچنان سفر‌های استانی خود را به فراخور شرایط سیاسی کشور ادامه می‌دهد، اخیرا درباره یارانه به اظهارنظر جدیدی پرداخته که می‌توان آن را در زمره سخنان پوپولیستی و توده پسند او قرار داد.

احمدی نژاد در سخنرانی خود به دولت حمله کرد که برای دادن یارانه نقدی، «انگار ارث پدرشان را می‌خواهند بدهند.»، اما حرف اصلی او در ادامه بیان شد که با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و نیز گران شدن دلار گفت: می‌شود یارانه فعلی را «20 برابر» کرد.

احمدی نژاد را فورا در بیمارستان روانی بستری کنید - اسپوتنیک ایران
احمدی نژاد را فورا در بیمارستان روانی بستری کنید + عکس

محمود احمدی نژاد سال گذشته پس از یک کش و قوس سیاسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و رد صلاحیت شد.

او پس از ردصلاحیت، مدتی درگیر محاکمه و زندانی شدن نزدیکترین یاران خود در دولتش بود و بیش از رویه همیشگی خود از طریق فایل‌های ویدیویی اظهارات سیاسی خود را بر زبان می‌راند، اما با این حال فراموش نکرده که در همان رویه قبلی خود و اظهارات پوپولیستی و عامیانه کردن مسائل اساسی کشور به اهداف خود بیندیشد.

موضوع دوم نوع نگاه احمدی نژاد به یارانه دادن است. عامیانه سخن گفتن و رفتار پوپولیستی او به کنار، برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی معتقدند که یارانه دادن از نوع دولت‌های نهم و دهم کرامت انسانی شهروندان را زیر سوال برد.

نکته دیگر درباره اظهارات احمدی نژاد، تلاش او برای آن است که همیشه در صدر اخبار و جنجال‌ها باقی بماند. روش او اظهارات عامیانه، ادعا‌های بزرگ و البته غیرکارشناسی و نیز ادبیات و رفتار پوپولیستی است.

ظاهرا پایه استدلال او برای 20 برابر شدن یارانه، قیمت دلار و گرانی کالاهاست. این در حالی است که در زمان دولت دوم او در سال 1391، قیمت دلار به طور ناگهانی چهار برابر شد و گرانی کالا‌ها نیز رکورد شکست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала