تلاش فیفا برای حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها

© Sputnik / Михаил Сербин /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش فیفا برای حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها
تلاش فیفا برای حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممنوعیت ورود زنان ایرانی به ورزشگاه نقض کننده اصول اخلاقی فیفا است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته فیفا اعلام نمود که این سازمان یک جدول زمانی برای ایران تعیین می کند تا این کشور خود را با انتظارات فیفا در زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها را انجام دهد. 
کمیته فیفا همچنین تاکید کرد که این سازمان باید در صورت عدم انطباق ایران با این انتظارات، درباره محرومیت های احتمالی در این رابطه هشدار دهد. 
راز صعود تیم ملی فوتبال ایران در رده بندی فیفا 2018 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
راز صعود تیم ملی فوتبال ایران در رده بندی فیفا 2018
اگرچه در بازی پرسپولیس و کاشیما ژاپن در ورزشگاه آزادی برخی بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را داشتند، اما فیفا خواستار حضور تمامی زنان شد. 
شورای حقوق بشر فیفا این گام مثبت را ذکر کرد اما شورای فیفا اعلام کرد که "فیفا باید یک جدول زمانی تنظیم کرد که ایران باید قوانینش را با انتظارات فدراسیون در زمینه حقوق بشر مطابقت دهد. علاوه بر این، فیفا باید به وضوح تحریم هایی هایی را علیه ایران وضع کند، اگر ایران شرایط لازم برای لغو این ممنوعیت را برآورده نکند". 
پیش از این در خبرها آمده بود که قبل از برگزاری مسابقه بین دو تیم پرسپولیس و الوصل در لیگ قهرمانان اسیا از سوی مسئولان ورزشگاه چند صندلی برای حضور خبرنگاران بانو در جایگاه خبرنگاران در نظر گرفته شد.
پس از سفر جیانی اینفانتینو به ایران و درخواست از مسئولان فدراسیون فوتبال برای صدور اجازه حضور هواداران خانم در استادیوم‌ها این حرکت مثبت صورت گرفت.
این موضوع شاید آغاز روند حضور زنان برای دیدن مسابقات فوتبال باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала