ترامپ، برای کاهش قیمت نفت به ولیعهد عربستان زنگ زده است

© AFP 2023 / Ludovic Marinترامپ، برای کاهش قیمت نفت به ولیعهد عربستان زنگ زده است
ترامپ، برای کاهش قیمت نفت به ولیعهد عربستان زنگ زده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از تماس تلفنی ترامپ با بن سلمان، قیمت هر بشکه نفت از 82 دلار به 52 رسید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، گفت که او زمانی که قیمت نفت 82 دلار بود به ولیعهد عربستان زنگ زده است پس از تماس وی، قیمت نفت سقوط کرد. ترامپ در مصاحبه با واشنگتن پست در روز سه شنبه به طور رسمی این موضوع را بیان نمود. 

ترامپ: آمریکا 'شریک ثابت قدم' عربستان خواهد - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا 'شریک ثابت قدم' عربستان خواهد بود

ترامپ گفت: "حدود دو و نیم ماه پیش، قیمت نفت در ازای هر بشکه 82 دلار بود و  قرار بود قیمت نفت تا 100 $ برسد، من به موضوع افزایش مالیات فکر می کرد و نمی خواستم این کار را بکنم".

 رئیس جمهور امریکا گفت: "و من به ولیعهد عربستان زنگ زدم و آنها اقدام به افزایش حجم تولید نفت نمودند و در حال حاضر ما [قیمت نفت] 52  دلار را داریم". 

وی گفت که این تماس قبل از قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقجی انجام شد. به نقل از آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) قتل وی توسط شاهزاده سلمان بن محمد تایید نشده است. 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از قتل روزنامه نگار جمال خاشجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول آگاه بود.
ترامپ در بیانیه ای اعلام داشت: "سازمان های اطلاعاتی ما تمام اطلاعات را ارزیابی خواهند کرد، ممکن است که این شاهزاده از این اتفاق غم انگیز آگاهی داشته. شاید او می دانست، و شاید هم نمی دانست!".
ترامپ افزود: "جنایت علیه جمال خاشقجی وحشتناک است و کشور ما از این اتفاق حمایت نمی کند."
پیش از این واشنگتن پست نوشت که سازمان سیا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در جریان نتیجه گیری های خود قرار داده اما وی در درستی ادعای دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در قتل خاشقجی شک دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала