پسکوف: روسیه مطابق با قوانین و حقوق بین المللی عمل کرده است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پسکوف:روسیه مطابق با قوانین و حقوق بین المللی عمل کرده است
پسکوف:روسیه مطابق با قوانین و حقوق بین المللی عمل کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملیات در دریای آزوف قانونی بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه آیا ملوانان کشتی های اوکراینی قانون مرزی را نقض نموده اند یا خیر گفـت: اقدامات اخیرنیروی دریای اوکراین در دریای آزوف غیر قانونی بوده و با متخلفان بر اساس قوانین بین المللی برخورد صورت گرفته است.

عملیات مرزبانان روسیه را نمی توان خشن نامید. مرزبانان تنگه کرچ مطابق با برنامه بستن مرزهای روسیه در صورتی که اینکار ضروری باشد، عمل کردند و عملیات آنها را نمی توان یک حمله نامید.

وی گفت عملیات مرزبانان روسیه را نمی توان خشن نامید. مرزبانان تنگه کرچ مطابق با برنامه بستن مرزهای روسیه در صورتی که اینکار ضروری باشد، عمل کردند و عملیات آنها را نمی توان یک حمله نامید.

بندر دریای آزوف - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت شناوری کشتی های اوکراین در دریای آزوف

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین به طور مرتب گزارشات مربوط به اوضاع در دریای آزوف و تنگه کرچ را از همان دقایق اول که کشتی‌های اوکراینی وارد آب‌های بین المللی در نزدیکی شبه جزیره کریمه شدند را دریافت می‌کند.

وی گفت:«از همان لحظه نخست رئیس جمهور اوضاع  در دریای آزوف و خلیج کرچ را کاملا تحت نظر داشته و دائما گزارشات مربوط به تحولات منطقه به اطلاع وی رسانده می شوند.

تصمیم مقامات کی‌یف درباره اعلام وضعیت نظامی در اوکراین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نشان می‌دهد که تلاش می‌شود تا روی نظر رای‌دهندگان اوکراینی تاثیر گذاشته شود و این اقدام با بالا بردن پرچم جنگ صورت گرفته است. در حالیکه چنین تصمیماتی از دید ما اقدامی بسیار خطرناک است».

پیش ازاین سرویس امنیتی فدرال روسیه گزارش داد که ماموران مرزی، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین راکه در روز یکشنبه در دریای سیاه دست به اقدامات تحریک آمیززده بودند ، توقیف نموده است.

سرویس امنیتی روسیه همچنین اعلام کرد برای وادار کردن کشتی های نیروی دریایی اوکراین به توقف از سلاح استفاده شده است. سه ملوان اوکراینی در حادثه دریای سیاه زخمی شدند و در حال درمان پزشکی هستند اما جان ملوان های زخمی شده اوکراینی در خطر نیست.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала