هر کی حرف لاوروف را گوش نکند، به حرف شویگو گوش خواهد داد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر موشک های بالستیکی روسیه
موشک های بالستیکی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه امیدوار است آمریکا اول فکر کند و بعد عمل.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه امیدوار است که ایالات متحده در رابطه با قرارداد نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه دست به اقدامات عجولانه نزند.

ولادیمیر یرماکوف رئیس بخش امور عدم گسترش و کنترل  تسلیحات وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در این خصوص گفت:«ما امیدواریم که آنها نهایتا به ارزیابی صحیح اوضاع واقعی جهان بپردازند.

آیا هدف خروج آمریکا از قرارداد منع موشکهای میان برد، روسیه نیست؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا هدف خروج آمریکا از قرارداد منع موشکهای میان برد، روسیه نیست؟

 بهرحال، روسیه برای هر گونه چرخش رویدادها آماده است. کسانی که به حرف ها و توضیحات سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گوش ندهند، مجبور خواهند شد حرفهای سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه را گوش کنند».

قرارداد نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه بین اتحاد شوروی و آمریکا در سال 1987 به امضا رسید. طرفین موظف شدند تمام  سیستم موشک های بالستیکی و بالدار زمین پایه با برد متوسط پرواز (5500-1000 کیلومتر) و برد کوتاه (از 500 تا 1000 کیلومتر) را نابود کنند. افزون بر آن، این دو کشور موظف شدند در آینده این نوع موشک ها را تولید، آزمایش و مستقر نکنند.

مسکو خاطرنشان ساخت که در صورت عدم رعایت مفاد قرارداد نامبرده و استقرار موشک های جدید آمریکا در اروپا، پاسخ متقابلی خواهد داد.

به گفته  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کشورهایی که با استقرار تسلیحات آمریکایی موافقت کنند باید درک کنند که سرزمین خود را با خطر ضربه متقابل مواجه می سازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала