هشدار امریکا به ایران در خصوص نقص پیمان تسلیحات شیمیایی

© AFP 2023 / Amer Almohibanyهشدار امریکا به ایران در خصوص نقص پیمان تسلیحات شیمیایی
هشدار امریکا به ایران در خصوص نقص پیمان تسلیحات شیمیایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده آمریکا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام نمود که ایران گزارش خود در خصوص سلاح های شیمیایی را اعلام نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک نماینده آمریکا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، روسیه و ایران را در توسعه سلاح های شیمیایی متهم کرد. کنت وارد، نماینده آمریکا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، در گردهمایی این نهاد در لاهه، ایران را متهم کرد به برنامه ریزی برای«جنگ افزارهای شیمیایی» نمود.
تاثیر منفی فعالیت آمریکا در کار سازمان منع سلاح های شیمیایی - اسپوتنیک ایران
تاثیر منفی فعالیت آمریکا در کار سازمان منع سلاح های شیمیایی
وی گفت: "ایالات متحده مدتهاست نگران این است که ایران برنامه ای از سلاح های شیمیایی خود را به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام ننموده است". به عقیده ایشان، ایران برنامه‌ای برای تولید گاز اعصاب جهت استفاده در مقاصد تهاجمی دارد. 
در عین حال، او ایران و فدراسیون روسیه را متهم به همکاری در استفاده از سلاح های شیمیایی توسط سوریه کرد. در عین حال، به عقیده ایشان، مسکو و تهران "در حال توسعه برنامه های سلاح های شیمیائی خود هستند".
وی گفت، ایران در دهه 1980 مواد شیمیایی به دولت لیبی انتقال می داده است. نماینده دائمی ایالات متحده توضیح داد که علیرغم کشفیات در لیبی و عراق از بمب های شیمیایی مربوط به ایران است، تهران "توانایی خود برای تجهیز مهمات شیمیایی" را اعلام نکرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала