گزارش و تحلیل

آقای تروریست، پول به داماد من بده هر کاری می خوای بکن!

© REUTERS / Jonathan Ernstآقای تروریست، پول به داماد من بده هر کاری می خوای بکن!
آقای تروریست، پول به داماد من بده هر کاری می خوای بکن! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمردیم و دیدیم یک رئیس جمهوری در ایالات متحده مدعی دمکراسی و آزادی و حمایت از حقوق انسان پیدا شود که به صراحت بگوید چون عربستان سعودی به آمریکا پول می دهد پس هر کاری کند قابل چشم پوشی است.

مساله جالب در مورد پرزیدنت ترامپ این است که حاشا نمی کند و هر آنچه در ذهنش هست را به صراحت بیان می کند.
البته این سیاست دولت مبتنی بر سرمایه داری غربی جدید نیست و سالهای متمادی است که اساس سیاست آمریکا این است که شما اگر پولدار باشید حق دارید هر کاری دلتان می خواهد انجام دهید اما اگر فقیر باشید از یک پشه بیشتر ارزش ندارید.
باور کنید، در فرهنگ کارتل های ثروت آمریکایی ارزش یک انسان حتی به اندازه یک پشه هم نیست و رهبران این کارتل ها هیچ وقت احساسی نسبت به کشته شدن انسان ها بر اثر تسلیحاتی که می فروشند و یا ویروس هایی که می سازند تا داروی آن را به مردم بفروشند ندارند.
در فرهنگ این کارتل ها فقط پول و درآمد است که ارزش دارد.
اینکه حال ارزش وجدان سیاست مدارهای آمریکا چه مقدار است دیگر بستگی به بزرگمنشی آن سیاستمدار دارد.
یکی را ممکن است با چند دلار بخرند و یکی را با چند هزار دلار و دیگری را با ملیون ها دلار، ظاهرا حتی رئیس جمهوری هم در آمریکا فروشی است.
آقای ترامپ به گونه ای منت سعودی ها نسبت به ملت آمریکا را مدام گوشزد می کند که اگر کسی نداند واقعا باور می کند که سعودی ها آنقدر اراده دارند که بتوانند با پول خود آمریکایی ها را بازی دهند.
برخی باور دارند سعودی ها موفق شده اند قرارداد های مالی کثیف پشت پرده ای را از کانال داماد آقای ترامپ با رئیس جمهوری آمریکا ببندند تا بتوانند از رئیس جمهوری ایالات متحده گرو کشی کنند و آقای ترامپ واهمه دارد که این اسناد و مدارک لو برود، وگر نه هیچ منطقی نمی تواند این رفتار و حمایت آشکار رئیس جمهوری ایالات متحده از شاهزاده محمد بن سلمان را بپذیرد.
سابقه آمریکایی ها در حمایت از کشتار مردم بی گناه کشورهای مختلف بسیار درخشان است، چه به صورت مستقیم چه به صورت غیر مستقیم پس از جنگ جهانی اول تا به حال حتی یک روز بر بشریت نگذشته که در جایی از جهان آمریکایی ها دست به توطئه نزده باشند یا به دنبال کشتار مردم بی گناه نباشند و یا اینکه جنگی به پا نکرده باشند.
از کشتار مردم ژاپن با بمب های هسته ای گرفته تا کشتار مردم کره و ویتنام و آمریکای جنوبی و آفریقا و خاور میانه و…
آمریکایی ها هیچ وقت نه فقط خود نسبت به استفاده از سلاح های کشتار جمعی دریغ نکرده اند بلکه همپیمانانشان نیز انواع و اقسام سلاح های کشتار جمعی را استفاده می کنند.
آیا کشتار مردم فلسطین و لبنان توسط اسرائیل با استفاده از بمب های خوشه ای و فسفور سفید و یورانیوم ضعیف شده و… را فراموش کرده اید.

ترامپ: آمریکا 'شریک ثابت قدم' عربستان خواهد - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا 'شریک ثابت قدم' عربستان خواهد بود

آیا سازمان ملل می تواند بگوید که اسرائیلی ها خبر نداشتند که کودکان و بی گناهان در مقر این سازمان در شهر قانا در جنوب لبنان پناه گرفته بودند و اسرائیلی ها با کمال خونسردی مقر سازمان ملل را با سلاح های کشتار جمعی بمباران کردند و ایالات متحده از اسرائیلی ها در شورای امنیت حمایت کرد؟
آیا کشتار مردم یمن با استفاده از سلاح های کشتار جمعی آمریکایی را می توان فراموش کرد؟
آیا امکان داشت فجایع یمن بدون حمایت شش دانگ آمریکا از عربستان سعودی پیش آید؟
آیا به یاد دارید که سازمان ملل تصمیم داشت تا عربستان سعودی را به دلیل کشتار کودکان در لیست سیاه قرار دهد و سپس با فشار و تهدید ایالات متحده و عربستان سعودی (به گفته دبیر کل سابق سازمان ملل) مجبور شد عقب نشینی کند؟
آیا کسی می تواند انکار کند که تشکیلات تروریستی القاعده توسط ایالات متحده ساخته شده؟
آیا کسی می تواند انکار کند که حتی طالبان توسط ایالات متحده ساخته شده؟
آیا خود آمریکایی ها می توانند انکار کنند که صدها گروه تروریستی را در سرتاسر جهان ایجاد و حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند؟
خانم هیلاری کلینتون وزیر اسبق خارجه ایالات متحده و خود آقای ترامپ در مناظره های انتخاباتی به صراحت اذعان داشتند که حتی داعش را نیز ایالات متحده ساخته.
آیا سیاست ترور مخالفان به جای محاکمه و اعدام آنها که سالهاست در اسرائیل اجرا می شود به نوعی کار تروریستی به حساب نمی آید؟
کاری که از ایالات متحده برخوردار می باشد؟
آیا ترور افرادی که آمریکا آنها را دشمن خود می داند در جایجای جهان عمل تروریستی به حساب نمی آید؟
آیا چهار سال به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه یمن کاری تروریستی به حساب نمی آید؟
آیا آمریکایی ها می توانند توضیح دهند نیروهای مسلح عربستان سعودی که برای سرکوب مردم بحرین در این کشور مستقر شده اند را چی می نامند؟
آیا فرمانده ناو جنگی ای که یک هواپیمای مسافری را هدف قرار داده قهرمان است یا تروریست؟
آیا آنکه دارو و غذای یک ملت را تحریم می کند و آنها را تهدید به قحطی ونابودی می کند تروریست است یا آن ملت؟
آیا آنکه همه مقررات بین المللی و توافق ها را زیر پا می گذارد تروریست است یا آنکه آنها را اجرا می کند؟
این آیا ها بسیار زیاد است ولی خوب بد نیست که جناب آقای ترامپ توضیح دهد چگونه ملت ایران یک ملت تروریست شده اند؟
آیا چون داعش و گروه های تروریستی دیگر که توسط آمریکا ساخته شدند را نابود کرده اند تروریست هستند؟
آیا چون به جای حمایت از پولداران و ستمگران از مردم بی دفاع حمایت می کنند تروریست هستند؟
بد نیست که جناب آقای ترامپ برای ما توضیح دهند که در فرهنگ آمریکا تروریست به چه افرادی می گویند ما آنگونه نباشیم.
احتمالا توضیح ایشان این است که هر آنچه مال و اموال و ثروت خدادادی در اختیار دارید را به آمریکایی ها بدهید و بخشی را به داماد آقای ترامپ بدهید تا دیگر تروریست نباشید.
طبق تفسیری که آقای ترامپ روز گذشته ارائه دادند هر کس که به آمریکا و صد البته به آقای ترامپ از کانال دامادش پول بدهد و با ایران دشمنی کند تروریست نیست وگرنه بقیه تروریست هستند.
به هر حال ایرانی ها نیاز ندارند آقای ترامپ بخواهد در مورد آنها قضاوت کند چون تاریخ ثابت کرده که چند هزار سال قبل از وقتی که اجداد آقای ترامپ چیزی به نام تمدن را بشناسند فرهنگ و تمدن داشتند.
ایران و ایرانی ها چند هزار سال با همه سختی ها و تلخی ها ساختند و ماندند و خواهند ماند اما معلوم نیست آنهایی که روزی چشم طمع به سرزمین ایران و نابودی ملت ایران دوخته بودند الآن کجا دفن شده اند.
مشکل اصلی در این است که بتوان تشخیص داد آنکه به شکل وحشیانه مخالف خود را تکه تکه می کند و در اسید ذوب می کند تروریست است یا آنکه شش دانگ از او حمایت می کند؟
اما به هر حال هر چه که باشد ملت ایران همیشه سرش بالا است وافتخار دارد که در اعتلای فرهنگ و تمدن بشری و انسانیت و عقلانیت نقش داشته نه در نابودی آن.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала