آیا نفت ایران، بازهم خریدار دارد؟

© Fotolia / Edelweissآیا نفت ایران، بازهم خریدار دارد؟
آیا نفت ایران، بازهم خریدار دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صفر شدن صادرات نفت ایران به تصمیم آمریکا بستگی ندارد ، بلکه به مشتریان نفت ایران بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرده است که صفر شدن صادرات نفت ایران به تصمیم آمریکا بستگی ندارد . مشتریان علیرغم تحریم‌ها خواستار نفت ایران هستند.

 به نقل از موسسه تحقیقاتی "گلف بروکر" ظاهرا قیمت های جهانی نفت در شرایط فعلی نشان می دهد که این قیمت ها از تحریم نفتی امریکا بر علیه ایران تاثیر نگرفته اند. 

فروش نفت در بورس - اسپوتنیک ایران
فروش نفت ایران در بورس انرژی

در این راستا، گالف بروکر در مورد آینده قیمت نفت گزارش داده است که تحریم های آمریکا علیه ایران بعید است که قیمت نفت را برای سال آینده افزایش دهند. کارشناسان این موسسه تحقیقاتی اعلام کردند برخلاف تحریم ها، دور از انتظار است قیمت نفت ایران در تحریم های جدید به 100 دلار در هر بشکه برسد.

با این حال، تحریم های آمریکا نیز مانع از صادرات نفت ایران نخواهد شد بلکه توقف واردات نفت از ایران به تصمیم آمریکا بستگی ندارد و کاملا به سیاست های مشتریان نفت ایران وابسته است که البته دیدیم که مشتریان نفت ایران حاضر نیستند واردات نفت خام خود را از این کشور قطع کنند.موقعیت چین و هند که دو سوم از صادرات نفت ایران را مصرف می کنند بستگی دارد در این راستا نقش بسیار سازنده ای دارند.

در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. از زمان خروج آمریکا از برجام تقریبا 100 شرکت خارجی از خاتمه فعالیت خود در ایران خبر داده اند.

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала