مقام ایرانی: مسئولان از پولشویی در کشور باخبرند

© Fotolia / Pakhnyushchyyمقام ایرانی: مسئولان از پولشویی در کشور باخبرند
مقام ایرانی: مسئولان از پولشویی در کشور باخبرند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران قاچاق موادمخدر سالانه ۳ میلیارد دلار، قاچاق کالا و ارز ۱۲.۶ میلیارد دلار و قاچاق سوخت ۴۰ میلیون لیتر در روز اعلام شده‌ است.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر ایران در لندن، حمید بعیدی نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: "مسئولین ذی‌ربط سال‌هاست با رصد مبادی قاچاق، اطلاعات دقیقی در خصوص میزان پولشویی سودهای غیرقانونی که وارد چرخه اقتصادی می‌شوند، در دست دارند. در ایران قاچاق موادمخدر سالانه ۳ میلیارد دلار، قاچاق کالا و ارز ۱۲.۶ میلیارد دلار و قاچاق سوخت ۴۰ میلیون لیتر در روز اعلام شده‌ است". 

نوبخت به هجمه ها علیه ظریف پاسخ داد - اسپوتنیک ایران
نوبخت به هجمه ها علیه ظریف پاسخ داد

سفیر ایران در لندن، مهمترین مصادیق درآمدهای غیرقانونی در کشور را مربوط به قاچاق موادمخدر، کالا و ارز و سوخت دانست و گفت: مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی کشور با تمام تلاش از ورود این مبالغ به شبکه پولی و بانکی کشور مقابله می‌کنند.
حمید بعیدی نژاد از جمله حمایت کنندگان از سخنان ظریف وزیر امور خارجه ایران می باشد.

گفتنی است، محمد جواد ظریف طی روزهای گذشته خبر از واقعیت پولشویی در ایران داد. وی گفت: در ایران "خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند" و "آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می دهند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور" علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند." به همین دلیل برخی از نمایندگان خواهان توضیح و استیضاح وزیر امور خارجه ایران و مستند نمودن سخنان ایشان شدند.
سخنان ظریف درباره پولشویی گسترده در کشور، طی روزهای گذشته با واکنش‌های زیادی از جمله انتقادات نمایندگان شاخص مجلس شورای اسلامی، کارشناسان سیاسی مواجه شد و جمعی از آنها خواستار ارائه مستندات از جانب وی شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала