ترکیه: خرید اس 400 تضمینی است

© Sputnik / Grigoriy Sisoevترکیه: خرید اس 400 تضمینی است
ترکیه: خرید اس 400 تضمینی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه، خرید سیستم های دفاع موشکی S-400 را یک قرارداد حتمی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز خبر داد که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان سفر خود به ایالات متحده امریکا، اعلام کرد که موضوع سیستم های دفاع موشکی S-400 از روسیه معامله انجام شده است و قابل لغو نمی باشد.

ابراز علاقه 13 کشور دنیا برای خرید سامانه اس - 400 روسیه - اسپوتنیک ایران
ابراز علاقه 13 کشور دنیا برای خرید سامانه اس - 400 روسیه

پیش از این اریک پاهون، سخنگوی پنتگون گفته بود، وزارت دفاع آمریکا در حال بحث با کنگره این کشور است که چه سلاح دیگری را می توان به ترکیه برای جایگزینی سیستم های راکتی ضد هوایی S-400 روسیه پیشنهاد دهد.
اریک پاهون در ادامه گفت ما در حال بحث و گفتگوهای دیپلماتیک در مورد این موضوع هستیم. در تاریخ 9 نوامبر گزارش هایی درباره روابط با ترکیه به کنگره فرستادیم. اکنون ما با کنگره دراین مورد مذاکره داریم تا جایگزین هایی برای S-400 روسیه پیدا کنیم.
این در حالی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دسامبر سال 2017 پس از دیدار با پوتین در سخنانی خبر از امضای قرارداد نهایی خرید موشک S-400 از روسیه داد.
سیستم موشکی S-400 با پوشش راداری گسترده و توان شلیک همزمان 80 موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله 2 تا 27 کیلومتر ارتفاع، از پیشرفته ترین سیستم های دفاعی در جهان به شمار می رود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала