مقام عالی رتبه روسی در راس اینترپل

© Photo / Twitter/Interpolآلکساندر پروکوپچوک
آلکساندر پروکوپچوک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک- یک مقام روسی احتمالا جایگاه رئیس اینترپل در سال 2019 را خواهد گرفت. انتخابات به دنبال مفقودی و سپس استعفای منگ هونگ وی، رئیس پیشین اینترپل است.

تایمز بریتانیا نوشت: پرونده منگ هونگ وی   توسط مقامات ضد فساد اداری چین باز شده است. منگ هونگ وی ابتدا در چین به صورت اسرارامیزی ناپدید شد و بعد از چندی اعلام گردید که در مورد او رسیدگی در باره فساد شروع شد.

احتمال دارد یک مقام روسی جایگاه رئیس پلیس بین المللی را در سال 2019 اشغال کند، به رغم اینکه ترس دارد که مسکو از آژانس پلیس المللی برای تاثیرگذاری بر مخالفان سیاسی استفاده کند.

مقامات بریتانیا انتظار دارند که هفته آینده، 21 نوامبر، ژنرال روسی آلکساندر پروکوپچوک، بعنوان رئیس اینترپل انتخاب شود. انتخابات به دنبال ناپدید شدن منگ هونگ وی، رئیس سابق این سازمان بین المللی برگزار می شود که ماه گذشته استعفا داد. پرونده فساد او در دست بررسی مقامات اداری چین است.

انتصاب آقای پروکوپچوک به این سمت پس از انتقاد  از دولت روسیه برای سوء استفاده از سیستم کارت قرمز آژانس، پیروزی قابل توجهی برای کرملین است.

روسیه متهم به تلاش برای گرفتن کارت های قرمز است. این کارت ها در واقع، اجازه و حکم بازداشت بین المللی مخالفان سیاسی است تا سفرهایشان محدود بوده و استردادشان از خارجه برای دولت روسیه تضمین شده باشد.

رقیب اصلی پروکوپچوک در انتخابات پیش رو، کیم جونگ یانگ از کره جنوبی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала